وداع عمرو موسی با اتحادیه عرب

وداع عمرو موسی با اتحادیه عرب
جمعه 3 تير 1390 - 09:30

" عمرو موسى " سياستمدار مصري که به مدت ده سال و در دو دوره متوالي 5 ساله در سمت دبير کلي اتحاديه عرب فعاليت کرده است ، با اين اتحاديه وداع مي کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، ،" نبيل العربي " که پس از سقوط رژیم دیکتاتوری " حسنی مبارک "، وزير امور خارجه مصر شد،به عنوان دبيرکل جديد اتحاديه عرب جایگزین عمرو موسي شده است.

وزراي امور خارجه کشورهاي عضو اتحادیه عرب ماه مه گذشته بعد از اينکه قطر از نامزدي عبدالرحمن العطيه منصرف شد، درباره انتخاب نبيل العربي به عنوان دبيرکل جديد اتحاديه عرب به توافق رسيدند.

به خبرگزاري الشرق الأوسط مصر، عمرو موسى که درمراسم بزرگداشتي در مقر اتحاديه عرب در قاهره سخنراني مي کرد، گفت: ملت هاي عربي بريکديگر تاثير مي گذارند و بهترين نشانه آن شروع انقلاب در کشورهاي عربي مانند مصر و تونس و ديگر کشورهاست.

موسي اظهار داشت: اين انقلاب ها تضمين بخش تحقق خواسته هاي مردمي درجهت رسيدن به شکوفايي و پيشرفت کردن است.

موسى از نبيل العربى جانشين خود نيز تمجيد کرد و گفت: مطمئنم که العربي با اقتدار کامل درجهت توسعه و پيشرفت تحاديه عرب حرکت و عملکرد اين اتحاديه را تقويت خواهد کرد و خواسته ها و آرمان هاي اعضاي آن را تحقق خواهد بخشيد.

عمرو موسي درسال 1990 نماينده دائم مصر در سازمان ملل بوده و درسال 1991 وزير امور خارجه مصر شد و سپس درسال 2001 به عنوان دبيرکل اتحاديه عرب انتخاب شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها