نخستین شکست حقوقی فرمان مهاجرتی جدید ترامپ

نخستین شکست حقوقی فرمان مهاجرتی جدید ترامپ
شنبه 21 اسفند 1395 - 07:42

یک قاضی آمریکایی اعمال فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ را برای خانواده‌ای سوری غیر قانونی اعلام کرد.

العالم - آمریکا

به نقل از آسوشیتد پرس؛ یک قاضی فدرال روز جمعه مانع از آن شد که فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک خانواده سوری به اجرا گذاشته شود. اعضای این خانواده قصد دارند برای فرار از جنگ داخلی سوریه به ایالت ویسکانسین سفر کنند.
بنا بر اعلام سخنگوی دادستان واشینگتن، از روز دوشنبه هفته گذشته این حکم نخستین اقدام حقوقی مؤثر علیه فرمان مهاجرتی جدید ترامپ محسوب می‌شود. واشینگتن نماینده ایالت‌هایی است که از فرمان مهاجرتی جدید ترامپ به دادگاه شکایت کرده اند.
یک مرد سوری مسلمان که به آمریکا پناهنده شده بود در ایالت ویسکانسین اقامت دارد و از سال گذشته در تلاش بود رضایت دولت آمریکا را برای حضور همسر و دختر 3 ساله‌اش در خاک این کشور جلب کند. آن‌ها ساکن شهر حلب سوریه هستند.
این مرد که به دلیل نگرانی از سلامت خانواده‌اش هویت خود را مخفی نگاه داشته است، ماه فوریه با مطرح کردن شکایتی فدرال گفته بود نخستین فرمان مهاجرتی ترامپ به اشتباه مانع از پیشرفت روند صدور روادید برای خانواده اش شده است. مایکل کانلی، قاضی ایالتی ویسکانسین در پی شکست فرمان مهاجرتی نخست ترامپ، رسیدگی به آن پرونده را متوقف کرد.
اما ترامپ دوشنبه هفته گذشته فرمان مهاجرتی جدیدی را امضا کرد. مرد سوری نیز عصر روز جمعه شکایت جدیدی را تقدیم دادگاه کرد. در شکایت جدید نیز آمده است فرمان اجرایی دوم ترامپ همچنان بر ضد مسلمانان تبعیض قائل می‌شود و آزادی مذهبی وی را نقض می‌کند. او از قاضی کانلی خواست اجرای این فرمان جدید را برای خانواده‌اش متوقف کند.
قاضی نیز با درخواست وی موافقت کرد و گفت روزانه تهدیدهایی علیه همسر و فرزند این مرد وجود دارد که می‌تواند به بروز آسیبی جبران‌ناپذیر منجر شود. او با صدور حکمی موقت، اجرای فرمان دوم ترامپ را برای این خانواده معلق کرد.
با حکم این قاضی، اعضای خانواده مرد سوری برای سفر به اردن و شرکت در مصاحبه سفارتخانه آمریکا در این کشور آماده می‌شوند. اما هنوز زمان مصاحبه آن‌ها تعیین نشده است و فرمان مهاجرتی جدید ترامپ نیز از 16 مارس (5 روز دیگر) به اجرا گذاشته می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها