مهم‌ترین تحولات میدانی امروز یمن

مهم‌ترین تحولات میدانی امروز یمن
شنبه 21 اسفند 1395 - 22:21

منابع نظامی یمنی آخرین تحولات میدانی این کشور را در روز شنبه بیان کردند.

العالم - يمن

یک منبع نظامی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی "مسیره" یمن، با اشاره به کشته و زخمی شدن چند نظامی و مزدور سعودی هنگام تلاش برای نفوذ از گذرگاه علب  در عسیر، تصریح کرد که این عملیاتِ محکوم به شکست متجاوزان، با حملات پی در پی و پشتیبانی جنگنده ها و بالگرد آپاچی سعودی به مدت دو ساعت، همزمان شد بدون این که نتیجه ای داشته باشد.

این منبع در ادامه خاطرنشان کرد که مزدوران سعودی در اطراف منطقه نَهم نیز دست به چند عملیات گسترده نفوذی زدند و با وجود برخورداری از پوشش هوایی گسترده، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی خسارت سنگینی به آنها وارد کردند.

وی افزود: عملیات نفوذ مزدوران از شب گذشته آغاز شد و تا ظهر امروز ادامه داشت و دشمن در این عملیات برای پشتیبانی از مزدوران خود از بمب های خوشه ای استفاده کرد.

براساس این گزارش، جنگنده های سعودی و آمریکایی دو بار به جبل هیلان در شهر صرواح در استان مارب حمله کردند و یک زن در انفجار بمب در منطقه رقه در شهر حیدان از توابع صعده زخمی شد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز اردوگاه الحاجر و پایگاه المسیال در عسیر را هدف حمله توپخانه ای قرار دادند و خساراتی به آنها وارد کردند.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که در حمله مزدوران برای نفوذ به صحرای میدی در نزدیکی جیزان، چند نفر کشته و زخمی شدند و این حمله علی‎‌رغم پشتیبانی هوایی، ناکام ماند.

213
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها