بزرگترین کشور صادرکنندۀ تروریست انتحاری در جهان کدامست؟

بزرگترین کشور صادرکنندۀ تروریست انتحاری در جهان کدامست؟
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 21:52

یکی از کشورهای آسیائی رتبه اول را در تأمین تروریست برای داعش دارد.

العالم آسیا

مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم اعلام کرد که تاجیکستان مقام اول را در میان کشورهای تروریست پرور جهان دارد و بیشترین انتحاری ها را برای داعش فرستاده است.

این مرکز که دفترش در لاهه است ، در گزارشی با عنوان "جنگ انتحاری ها، گزارشی آماری درباره تولید انتحاری ها" اعلام کرد : انتحاری های خارجی داعش از تاریخ 1 دسامبر 2015 تا 30 نوامبر 2016 حدود 20 درصد انتحاری های این گروه را تشکیل می دادند.

در این گزارش آمده است : انتحاری های خارجی با خودروهای بمب گذاری شده یا کمربندهای انفجاری یا سلاح های سنتی حملات تروریستی را اجراء می کنند.

مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم افزود: حدود 86 درصد از انتحاری هائی که با خودروهای بمب گذاری شده حملات تروریستی را اجراء کردند، اتباع 31 کشور جهان و اکثر این انتحاری ها تبعۀ تاجیکستان بودند.

تونس سال 2014 بزرگترین کشورِ تأمین کننده تروریست برای داعش بود و آن زمان 3 هزار تروریست تونسی در صفوف این گروه فعالیت می کردند و عربستان در رتبه دوم قرار داشت. 

یکی از معروفترین تاجیک هایی که به گروه تروریستی داعش پیوسته ، سرهنگ عملیات ویژه سابق تاجیکستان، فرمانده پلیس و تک تیرانداز نظامی٬ گلمراد خالیموف٬ عضو و مامور گردآورنده افراد داعش است.

او فرمانده یک واحد شبه نظامی ویژه در وزارت کشور تاجیکستان بوده است.

خالیموف در یک ویدیو تبلیغاتی شركت كرده و به این ترتیب تایید می شود که برای داعش مبارزه می کند و علنا مردم را برای اعمال خشونت آمیز علیه آمریکایی برانگیخته است.

در 29 سپتامبر سال 2015، وزارت امور خارجه آمریکا خالیموف را به عنوان یک تروریستی جهانی تعیین شده ویژه تحت فرمان اجرایی 13224 تعیین كرد.

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد 2253/1989/1267 کمیته تحریم داعش و القاعده٬ او را به فهرست تحریم های خود در فوریه سال 2016 اضافه نمود. خالیموف تحت تعقیب دولت تاجیکستان است.

درهمین حال برخی منابع اطلاعاتی عراق می گویند: گلمراد خالیموف که از او به عنوان وزیر جنگ داعش درموصل یاد شده است، و آمریکا برای هر اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا کشته شدن وی شود جایزه ای سه میلیون دلاری تعیین کرده، آموزش دیده آمریکا است.

این منابع اعلام کردند خالیموف وزیر جنگ داعش در موصل، توسط شرکت نظامی خصوصی «بلک واتر» آموزش دیده است.

خالیموف در زمان تصدی فرماندهی پلیس تاجیکستان

 

 

گلمراد خالیموف بعداز پیوستن به داعش

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها