آمادگی نیروهای کُرد سوریه برای پاکسازی رقه از داعش

آمادگی نیروهای کُرد سوریه برای پاکسازی رقه از داعش
شنبه 12 فروردين 1396 - 09:30

نیروهای کُرد سوریه، در ماه میلادی جاری خود را برای حمله به رقه آماده می کنند.

العالم سوریه


به نوشته پایگاه روسیا الیوم روژدا وِلات یکی از فرماندهان زن "یگان های دفاع مردمی کُرد" سوریه اعلام کرد که زمان آغاز حمله به شهر رقه شاید با زمان اِعلامی قبلی، کمی متفاوت باشد.
یکی از فرماندهان مرد یگان های دفاع مردمی کُرد چندی پیش گفته بود که عملیات بیرون راندن داعش از شهر رقه با پشتیبانی آمریکا اوایل آوریل 2017 اجراء خواهد شد ولی ترکیه با آغاز این عملیات مخالفت می کند.
رویترز به نقل از ولات گزارش داد: به طور کلی حمله به شهر رقه در ماه آوریل آغاز خواهد شد و اگر در اوایل این ماه آغاز نشود در اواسط ماه آغاز خواهد شد. وی افزود: من معتقدم که عملیات آزادسازی رقه چند ماه طول بکشد زیرا اجرای این عملیات مستلزم کنترل کامل نیروهای ما بر شهر الطبقه در نزدیکی رقه، برنامه ریزی خوب عملیات و بیرون بردن مردم عادی از شهر است. ما طرح های جایگزین برای به کنترل گرفتن سد الطبقه آماده کرده ایم. این نگرانی وجود داشت که سد الطبقه منهدم شود. زیرا نیروهای ما تعداد زیادی مین در سد پیدا کردند به همین دلیل از سد برای جلوگیری از انهدام آن دور شدند. اگر شرایط آب هوایی مناسب و برنامه ریزی عملیات خوب باشد طی 2 یا 3 روز این سد را به کنترل خودمان درخواهیم آورد.
ولات که در حملۀ انتحاری سال 2016 داعش به یک مجلس عروسی 20 نفر از اعضای خانواده اش را از دست داده است گفت : افراد مسلح تهدید کرده اند که اگر "نیروهای سوریه دمکراتیک" از عملیات آزادسازی رقه منصرف نشود سد الطبقه را که در 40 کیلومتری غرب شهر رقه است منهدم خواهند کرد.
ولات درباره پشتیبانی آمریکا از تشکیلات شبه نظامی "نیروهای سوریه دمکراتیک" نیز گفت : ائتلاف آمریکا از ما پشتیبانی زمینی و هوایی می کند و برای عملیات آزادسازی رقه سلاح هائی را که ما تاکنون در اختیار نداشتیم ، به ما داده است که سلاح های سنگین و نیمه سنگین ، موشک های ضد زره و توپخانه جزء این سلاح ها است. نیروهای آمریکایی پشت نیروهای ما و با فاصلۀ 2 تا 3 کیلومتری مستقر هستند و نقش پشتیبانی از نیروهای خط مُقَدّم در میدان جنگ را بازی می کنند. 
ولات گفت : ما و ائتلاف آمریکایی یک اتاق اطلاعاتی مشترک تشکیل داده این که در این اتاق به مبادله اطلاعات و همکاری در زمینه عملیات آزادسازی رقه می پردازیم .
تشکیلات نیروهای سوریه دمکراتیک هفتۀ گذشته با کمک نیروهای هلی برن ائتلاف آمریکایی به سیطرۀ داعش بر پایگاه هوایی الطبقه پایان داد و این پایگاه را به کنترل خود درآورد. 
نیروهای سوریه دمکراتیک به سوی شهر رقه از سمت شمال ، شرق و غرب پیشروی می کنند.

روژدا ولات (با سربند سیاه و سفید)

214
 

پربیننده ترین خبرها