آغاز اخراج آخرین گروه از افراد مسلح از حمص به ادلب

آغاز اخراج آخرین گروه از افراد مسلح از حمص به ادلب
شنبه 12 فروردين 1396 - 09:58

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد عملیات اخراج عناصر مسلح و خانواده هایشان از محله الوعر شهر حمص در مرکز سوریه، صبح امروز شنبه آغاز شده است و به سوی استان ادلب در شمال این کشور راهی شدند. پیش بینی می شود در این عملیات 1800 تفر از این محله خارج شوند.

العالم سوریه
 خبرنگار العالم همچنین گزارش داد: 15 اتوبوس شامل 600 عنصر مسلح و خانواده هایشان، محله الوعر را به سوی ادلب ترک کردند.

خروج افراد مسلح از منطقه الوعر شهر حمص به علت درگیری های شمال استان حماه یک هفته به تأخیر افتاده بود. این سومین و آخرین مرحله خروج افراد مسلح به همراه خانواده هایشان از منطقه الوعر است.
استاندار حمص نیز اعلام کرد که زندگی عادی تدریجاً به منطقه الوعر بازگشته است و تعداد شهروندانی که این منطقه را به علت درگیری ها ترک کرده بودند، از 10 درصد کل جمعیت منطقه فراتر نمی رود.

استان حماه بین استان های حمص و ادلب واقع است و درگیری های شمال حماه مانع انتقال  افراد مسلح از حمص شده بود.

منبعی در کمیته آشتی منطقه الوعر در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: اتوبوس ها افراد مسلح و خانواده هایشان را از  جادۀ حلب – خناصر به حومۀ شرقی شهر ادلب خواهند رساند.
این منبع افزود: نیروهای سوری، روسی و هلال احمر اتوبوس ها و کامیون ها افراد مسلح و خانواده هایشان را تا ایست بازرسی ارتش در حومۀ شرقی شهر حلب همراهی خواهند کرد و این وسایل نقلیه از آنجا راهی منطقه " تل الضمان " خواهند شد سپس به سوی منطقه ابوظهور حرکت خواهند کرد و سرانجام به شهر سراقب خواهند رسید.

دولت سوریه و مخالفان روز 18 مارس 2017 با نظارت روسیه با خروج افراد مسلح و خانواده هایشان از منطقه الوعر موافقت کردند. 
214

پربیننده ترین خبرها