«اف - 35» اینگونه به فاجعه‌ای ملی تبدیل شد

«اف - 35» اینگونه به فاجعه‌ای ملی تبدیل شد
سه شنبه 15 فروردين 1396 - 18:03

دان گراتس، تحلیلگر مجله National Interest آمریکا، با انتقاد از جنگنده بمب افکن اف 35 به شرح نواقص آن پرداخت که باعث مشکلات زیادی برای نیروی هوایی آمریکا شده است.

العالم آمریکا 

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، آزمایش این هواپیما همچنان تا مراحل پایانی فاصله بسیار زیاد داشته و معایب طراحی آن به قدری است که به مانعی در مسیر استفاده از آن تبدیل شده است.

این مجله با استناد به گزارش مایکل گیلمور، از مدیران سابق پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)، نوشت که صدها اشتباه چالش آفرین وجود دارد که اجازه نمی دهد این جنگنده کامل باشد.  برد مانوری اف 35 به رغم مولفه های پروازی آن، ضعیف می باشد. این جنگنده قادر به نبرد هوایی نیست، به این دلیل که سامانه عملیاتی آن فقط قادر به استفاده از 2 نوع موشک های هوا به هواست.
همچنین،  نمی توان از این جنگنده برای پشتیبانی عملیات زمینی استفاده نمود؛ چون قادر به پرواز در ارتفاع پایین نیست. مشکلاتی نیز در زمینه طراحی تیربار آن وجود دارد که برای نابود سازی نیروی انسانی دشمن طراحی شده است. 
بر اساس این گزارش، نسخه دریایی جنگنده باعث نا امیدی ارتش آمریکا شده  است؛ چون هنگام برخاستن از ناوهای هواپیمابر دچار لرزش های عمودی است، سر خلبان به چراغ کابین می خورد و کلاه خلبان که 600 هزار دلار قیمت دارد باعث حفظ سر خلبان از ضربات نمی شود.
گراتس افزود: مشکل اصلی، هزینه این هواپیماست که هر ساعت پرواز با آن 44 هزار دلار هزینه دارد. این امر باعث شده آموزش خلبانان آن بسیار گران باشد.   
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها