انتقاد وزارت خارجه از یاوه‌گویی نماینده استعمار پیر

انتقاد وزارت خارجه از یاوه‌گویی نماینده استعمار پیر
پنج‌شنبه 17 فروردين 1396 - 00:36

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد، فروش سلاح به متجاوزین برای کشتار مردم بیگناه یمن با ادعاهای نخست وزیر انگلیس هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.

العالم – ایران - اروپا

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس در سفر به عربستان سعودی گفت: متاسفانه این نخستین بار نیست که نخست وزیر انگلیس ناراستی و گفتار بی اصل و اساس را بر راستی ارجح می شمارد.

یه گفته قاسمی، این اظهارات تکراری و بی پایه و منطق او در متهم ساختن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه در حالی از سر نا شکیبایی و بی قراری تکرار می شود که گویی ایشان در بیان این مکرر گویی های نابجا، جایگاه و منصب و مسئولیت خویش را به یک باره از یاد می برد و براحتی چشم از تاریخ تحولات و اتفاقات دهه های اخیر نیز فرو بر می بندد و به سهو یا عمد فراموش می نماید که بخش عمده ای از نابسامانی، بی ثباتی و عقب ماندگی های این منطقه حاصل سیاست های استعماری، توسعه طلبانه و بی عدالتی های اسلاف ایشان و هم پیمانانشان در تعدی و تجاوز و بر افروختن آتش جنگ در کشورهای منطقه می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بی شک تلاش و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت، آرامش و ثبات در این منطقه حساس و استراتژیک، اقدامی شفاف، دقیق و مبتنی بر درایت و خرد ورزی و در جهت مبارزه با ترور و خشونت است. اتهامات ناروای خانم "ترزا می" در حالی بیان می شود که نقش بسزای ایران در حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی که مورد تعرض و تجاوز تروریست ها قرار گرفته اند و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک و حمایت داشته اند، بر کسی پوشیده نیست. البته احتمالا نخست وزیر انگلیس و برخی متحدان نزدیک این کشور در خاورمیانه از عدم تحقق محاسبات خود در موفقیت گروه های تروریستی در عراق و سوریه و عقب رانده شدن عناصر تروریستی چندان خشنود نباشند و مایل باشند منطقه همچنان دستخوش ناامنی و بی ثباتی مزمن و مستمر باشد.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: فروش سلاح و ادوات به متجاوزین برای کشتار مردم بیگناه در منطقه بویژه در جنگ نابرابر و ضد انسانی در یمن با ادعاهای خانم "می" هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اینگونه اظهارات که به منظور جلب رضایت و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد را به شدت محکوم نموده و انتظار دارد مقامات لندن با درک واقعیت ها و استفاده از پر شمار تجارب خود در منطقه خلیج فارس طی ادوار گذشته در تصحیح مواضع نادرست خود اقدام نمایند.

پربیننده ترین خبرها