پس از حملۀ ترامپ ... شاید ایران اینگونه به روسیه آزادی عمل بیشتر بدهد

پس از حملۀ ترامپ ... شاید ایران اینگونه به روسیه آزادی عمل بیشتر بدهد
سه شنبه 22 فروردين 1396 - 19:23

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که حملۀ ترامپ به سوریه باعث نزدیک تر شدن روسیه و ایران شده است.

العالم سوریه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش نوشت حملۀ موشکی آمریکا به سوریه به علت حملۀ شیمیایی به حومۀ ادلب در هفتۀ گذشته، مهمترین متحدان دمشق - روسیه و ایران - را به همدیگر نزدیک تر کرده است؛ زیرا مسکو و تهران با حملۀ آمریکا مخالفت کردند و حمایت های خود از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را افزایش داده اند.
نیویورک تایمز افزود: با این وجود، روسیه و ایران در همۀ مسائل با همدیگر متفق القول نیستند و روابط شان کمی آمیخته به بی اعتمادی است؛ زیرا ایران از گذشته به علت توسعه طلبی و قدرت طلبی اتحاد جماهیر شوروی خاطرۀ خوشی از روس ها ندارد.
توماس اِردبرینک نویسندۀ  این مقاله می افزاید: کارشناسان سیاسی ایرانی می گویند که تاکنون شواهدی مبنی بر آمادگی تهران برای گرفتن تصمیمی اساسی درباره بحران سوریه از طریق اجازه دادن به نیروی هوائی روسیه برای دسترسی کاملاً آزادانه به پایگاه های هوایی ایران دیده نمی شود.
گرفتن چنین تصمیمی می تواند کمک شایانی به عملیات نظامی روسیه در سوریه بکند و جنگنده های آمریکایی را در منطقه با چالش جدیدی مواجه کند.
در این مقاله آمده است: حملۀ موشکی آمریکا فرصتی به تهران برای اعطای آزادی بیشتر به روسیه برای استفاده از پایگاه های هوایی ایران داده است.

 


214

پربیننده ترین خبرها