گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه
جمعه 25 فروردين 1396 - 09:08

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی در خصوص سوریه و روابط دو جانبه به مذاکره پرداختند.

العالم ـ سوریه
بنا بر اعلام نهاد ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف در این تماس تلفنی که شامگاه روز پنجشنبه انجام شد، بر اهمیت تلاش مشترک دو کشور برای ادامه و برقراری آتش بس در سراسر سوریه و همچنین تداوم مکانیسم مذاکرات آستانه و ژنو تاکید کردند.

بنا به این گزارش، در این تماس تلفنی، اردوغان با همتای روس خود پیرامون روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و به ویژه تحولات اخیر سوریه به صورت مفصل گفت و گو و تبادل نظر کرده و تاکید کرده است که استفاده از سلاحهای شیمیایی یکی از جرائم بزرگ جنگی و جنایات علیه بشریت است.

بنا به اعلام نهاد ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و پوتین در این گفتگوی تلفنی با اعلام پشتیبانی از تحقیق و بررسی در مورد حادثه شیمیایی خان شیخون ادلب از سوی کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی، بر ضرورت سرعت بخشیدن به تلاش برای عادی سازی روابط بین ترکیه و روسیه تاکید کرده اند.

بنا به این گزارش، روسای جمهوری دو کشور با اشاره به اهمیت رفع تمام موانع و محدودیت های موجود در توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین ترکیه و روسیه، در خصوص برخورداری از ارتباط نزدیک در روند تحولات پیش روی به توافق رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها