روسیه و ایران و سوریه به آمریکا هشدار دادند

روسیه و ایران و سوریه به آمریکا هشدار دادند
شنبه 26 فروردين 1396 - 17:41

روزنامه دیلی استار نوشت در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه، سه کشور ایران، روسیه و سوریه به رییس جمهوری آمریکا در خصوص تکرار چنین حملاتی هشدار دادند.

العالم - سوریه

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما روزنامه دیلی استار در مقاله ای به قلم جاشوآ نِوِت  Joshua Nevett  نوشت دیپلماتهای سه کشور ایران، سوریه و روسیه  اقدام هفته گذشته رییس جمهوری آمریکا در شلیک موشک به یک پایگاه هوایی در سوریه را محکوم کردند.

این روزنامه در ادامه نوشت: سرگئی لاورف‌ وزیر امور خارجه روسیه به همراه همتایان ایرانی و سوری خود اعلام کردند که این حمله نقض آشکار قوانین بین الملل است. لاوروف روز جمعه در مسکو گفت در دیدار با وزرای امور خارجه ایران و سوریه  تاکید شد تلاشها برای کنار زدن بشار اسد از قدرت موفق نخواهد شد.

به نوشته دیلی استار لاوروف در هشداری قوی به ترامپ گفت روسیه، ایران و سوریه روشهای مشترکی علیه هر گونه تهاجم از سوی آمریکا دارند.

دیلی استار همچنین به نقل از ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نوشت: این دیدار پیامی قوی  به آمریکا فرستاد.

این روزنامه افزود: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت  بمباران سوریه توسط آمریکا خارج از نظم و چارچوب بوده است.

دیلی استار در ادامه افزود: هفته گذشته ترامپ  دستور شلیک 59 موشک تاماهاکTomahawk را در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه که در آن 79 شهروند بیگناه  کشته شدند صادر کرد. دهها کودک  بر اثر استنشاق گاز سارین خفه شدند و کشورهای غربی رئیس جمهور سوریه را به خاطر آن مورد سرزنش قرار دادند.

به نوشته این روزنامه  اکنون آقای لاوروف به ترامپ هشدار داده است که اقدامات نظامی بعدی نه تنها برای امنیت منطقه بلکه برای امنیت جهانی پیامدهایی را به بار خواهد آورد. لاوروف گفت روسیه  نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه را رصد خواهد کرد.

دیلی استارافزود: لاوروف خواستار آن شد تا تحقیقاتی مستقل درباره حمله شیمیایی در سوریه انجام پذیرد. وی نسبت به درستی تحقیقاتی که توسط سازمان ملل انجام بشود ابراز تردید کرد.

پربیننده ترین خبرها