ویدئوی کشتارشیعیان سوریه در عملیات انتحاری

يکشنبه 27 فروردين 1396 - 02:09

تروریست های سوریه عصر دیروز(شنبه) با انجام عملیات انتحاری برسر راه کاروان اتوبوس های حامل اهالی شهرکهای شیعه نشین الفوعه و کفریا در مسیر ورود آنان به حلب، فاجعه ای تازه رقم زدند و نزدیک به 250 نفر را کشته یا مجروح کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تروریست ها در منطقه ای موسوم به الراشدین درحالی که اتوبوس ها در مسیررسیدن به حلب توقف کرده بودند، عملیات انتحاری انجام دادند و دهها تن از جمله کودکان و زنان بیگناه را به شهادت رساندند.

فوعه و کفريا دو شهرک در شمال ادلب هستند که نزدیک به دو سال توسط تروریست هاي تکفیری مورد حمایت غرب و کشورهای عربی تحت محاصره قرار داشتند.

اهالی این دو شهرک شیعه دوازده امامی بوده و ارادت خاصی به ائمه و امامان معصوم دارند که حتی طی دو سال محاصره مراسم محرم در این دو شهرک زیر توپخانه تروریست ها و در خاموشی مطلق حتی تا 15 محرم ادامه داشته است.

بر طبق توافق اخیر میان دولت سوریه و گروههای مسلح قرار بود که اهالی فوعه و کفريا با تروریست های مضایا و زبدانی معاوضه بشوند که امروز بسیاری از زنان و کودکان بی دفاع فوعه و کفريا توسط تکفیری ها به شهادت رسیدند، در حالی که تروریست های مضایا و زبداني بدون هیچ گونه خراشی به ادلب منتقل شدند.

براساس تازه ترین گزارش ها گروه تروریستی احرار الشام مسئولیت عملیات انتحاری علیه کاروان اتوبوس های حامل زنان و کودکان الفوعه و کفریا را برعهده گرفته است.

درهمین حال یکی از نمایندگان مجلس سوریه در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت که رئیس جمهوری ترکیه و دولت قطر برای متوقف کردند عملیات جابجایی افراد محاصره شده براساس توافق میان دولت و گروههای مسلح، فاجعه منطقه الراشدین را به وجود آوردند.

پربیننده ترین خبرها