سازمان های اروپایی؛ متهم به همدستی با قاچاقچیان انسان

سازمان های اروپایی؛ متهم به همدستی با قاچاقچیان انسان
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 21:43

دادستان کل کاتانیا در جزیره سیسیل ایتالیا، برخی از سازمان های غیردولتی متخصص در عملیات مهاجران را به همدستی با قاچاقچیان انسان در لیبی متهم کرد

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه « بوابه الوسط» به نقل از کارمیلو زوکارو، مسئولان ایتالیایی می گویند مدارک مستندی در اختیار دارند که از وجود هماهنگی میان برخی از سازمان های غیردولتی اروپایی و شبکه های قاچاق انسان درلیبی خبر می دهد.

برخی از رسانه های آلمانی در ماه گذشته، از این روابط پرده برداشته بودند.

زوكارو  در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی «لاستامپا» گفت: ما ادله ای دراختیار داریم که نشان می دهد برخی از سازمان های غیردولتی با قاچاقچیان انسان در لیبی ارتباط و تماس های مستقیم دارند.

دادستان کل سیسیل تصریح کرد «نمی دانیم که چگونه باید از این اطلاعات استفاده کنیم و آنها را اجرایی کنیم، اما درباره چیزهایی که می گوییم ،اطمینان داریم و مکالمه هایی که از لیبی با برخی از سازمان های غیردولتی صورت گرفته، به کشتی های قاچاق انسان کمک کرده و آن ها را در اجرای عملیات رساندن مهاجران کمک می کند.

زوكارو ، سازمان «پزشکان بدون مرز» و سازمان «نجات کودکان» را از این اتهام تبرئه کرد و انگشت اتهام را به سمت سازمان «مو آی اس» در مالت و دیگر سازمان های آلمانی نشانه گرفت و گفت که تحقیقات دراین باره، مستلزم زمان است و اروپا باید اقدام کند و با وجود همکاری قابل ملاحظه ای که شاهد بوده ایم، درخواست قضایی کافی نیست».

طبق آمارهای ارائه شده، در سال جاری ، 20 هزار میلیون مهاجر از لیبی به ایتالیا رسیده اند وگفته می شود که تعداد مهاجران، بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها