"نصر الله، از صمیم قلب، از نتیانیاهو ممنون است"

سه شنبه 5 ارديبهشت 1396 - 22:42

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تمدید مهلت تخلیۀ مخازن آمونیاک حیفا، خطر حملۀ حزب الله به این مخازن را که کمتر از حمله ای اتمی به "اسرائیل" نیست، دو سال تمدید کرد

العالم فلسطین اشغالی

در حالی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، ابتدای ماه جاری میلادی با صدور حکمی، دستور برنامه ریزی کابینه رژیم صهیونیستی برای تخلیۀ مخازن آمونیاکِ حیفا در مدت 48 روز را صادر کرد و این مخازن را خطری زیست محیطی برای ساکنان حیفا و منطقه شمرد؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب، دستور تخلیۀ این مخازن در مدت حداقل دو سال را صادر کرد و در توجیه این تصمیم، جلوگیری از بیکار شدن صدها کارگر را مطرح کرد، این در حالی است که همه می دانند، علت این تصمیم، روابط شخصی و دوستانۀ نتانیاهو با «جولز ترامپ» میلیاردرِ یهودیِ صاحب کارخانۀ «حیفا خیمیکالیم» است که این مخازن در کارخانه اش هستند.

به نوشتۀ وبگاه اسرائیلی «المصدر»، مخازن آمونیاک حیفا و فعالیت های این مخازن، همواره منشأ نگرانی ساکنان حیفا بوده اند و هرگونه حادثه، زمین لرزه، عملیات نظامی یا شلیک موشک به سوی این مخازن، می تواند به خطری بزرگ برای ساکنان حیفا تبدیل شود.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان، در سال گذشتۀ میلادی گفت: «کارشناسنان در «اسرائیل»، بر این باورند که ساکنان حیفا از حمله ای کشنده به مخازن آمونیاک، بیمناکند. این مخازن، حاوی بیش از 15 هزار تُن گاز است و (انفجار آن) به مرگ هزاران تن از ساکنان منجر می شود، اوضاع بسیار دشوار است و «اسرائیل» جان 800 هزار شخص را نادیده می گیرد و این کاملاً به یک بمب اتمی شبیه است؛ به این معنی که لبنان، امروز، بمب اتمی دارد و هر موشکی که به این مخازن اصابت کند، به مثابۀ بمبی اتمی خواهد بود».

بر این اساس، به تعویق انداختن تخلیۀ این مخازن، انتقاداتی گسترده ضد سیاست نتانیاهو را سبب شد.

رئیس حزب «آینده ای هست» نوشت: «چرا نخست وزیر، ناگهان به نفع دوستِ میلیاردرش که مسئول مخازن دخالت کرد؟ سه دوره است که نتانیاهو نخست وزیر است و در این مدت به این فکر نکرد که وظیفه دارد دخالت کند و این در حالی است که مخازن آمونیاک، بزرگ ترین بمب خاورمیانه به شماری می رود که ساکنان حیفا را تهدید می کند. ارزیابی های کارشناسنان حاکی از آن است که در ساعتِ اولِ آسیب دیدنِ این مخازن، بیش از 17,000 شهروند کشته می شوند و پس آن، ده ها هزار تن دیگر کشته می شوند بنابراین نتیجۀ کاملاَ روشن و قاطعانه است: این مخازن، منشأ خطرند و باید کنار گذاشته شوند.

«عمیر پرتز» نمایندۀ کنست که پیش از این، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی بود نیز گفت: «نتانیاهو به اداره سالم کشور و همچنین به احکام قضایی و به جان بیش از یک میلیون ساکنِ حیفا بی توجه است، در چنین شرایطی باید پرسید که آیا چنین شخصی برای ادامۀ تصدی پست نخست وزیری صلاحیت دارد؟»
«کسنایا سبتلووا» نمایندۀ کنست صهیونیستی نیز با لحنی طنزآمیز نوشت:«نصر الله، از صمیم قلب از نتانیاهو تشکر می کند... نصر الله، به وضوح مخازن آمونیک و کارخانه های پالایش نفت را به مثابۀ بمب اتمی احتمالی دانست و نتانیاهو این مساله را نادیده می انگارد. نتانیاهو، حتی یک بار به نفع یک میلیون شهروندِ ساکن منطقۀ خلیج حیفا که برای زندگی خود مبارزه می کنند، دخالت نکرد، زیرا جان این افراد برای او مهم نبود، اما در عوض، به نفع صاحب کارخانۀ حیفا خیمیکالیم دخالت کرد زیرا منافع این کارخانه برای او، بسیار مهم است».

205

پربیننده ترین خبرها