العالم - آمریکا
به نقل از آسوشیتد پرس؛ ممکن است تصور کنید توییتر بتواند با توجه به فعالیت گسترده دونالد ترامپ – رئیسجمهور آمریکا – در این شبکه اجتماعی، به تحکیم جایگاه خود بپردازد. اما این شرکت همچنان با معضل رکود رشد کاربر مواجه است، هرگز سودی کسب نکرده است و ممکن است حتی امروز (چهارشنبه) از کاهش درآمد خود در 3 ماهه اخیر خبر دهد که در صورت تحقق، از زمان ورود توییتر به بورس برای این شرکت یک رکورد منفی محسوب میشود.
تأثیر توییتهای فراوان ترامپ به خوبی از 28 میلیون دنبالکننده وی در توییتر فراتر میرود. هرچه وی توییت میکند به خوراک مناسبی برای شبکههای اجتماعی، برنامههای خبری تلویزیونی و – اغلب – برنامههای طنز آخر شب تبدیل میشود. به گفته تحلیلگران، تعامل کاربران توییتر – تعداد دفعات پاسخ آنها به توییتهای دیگران، تعداد دفعات بازتوییت کردن پیامهای سایر کاربران، و "لایک کردن" پیامهای ارسالشده – احتمالاً در 3 ماه نخست امسال به دلیل «ادبیات سیاسی حاکم» تقویت شده است.
اما مشکل کجاست؟ افرادی که پیشتر عضو توییتر شدهاند ممکن است حالا از آن بیشتر استفاده کنند؛ اما نخستین "رئیسجمهور توییتری" واقعی آمریکا سایر افراد را به پیوستن به توییتر، آن هم در قالبی گسترده ترغیب نکرده است.
توییتر در پایان سال 2016 تنها 319 میلیون کاربر ماهانه داشت؛ درحالیکه این رقم برای فیسبوک 1.89 میلیارد کاربر ماهانه و برای اینستاگرام – که فیسبوک مالک آن است – 600 میلیون نفر بود. پر واضح است که کاربرِ بیشتر به مفهوم درآمد تبلیغاتی بالاتر برای این شرکتهاست؛ چرا که کسب و کارها میکوشند به افراد بیشتری در شبکههای اجتماعی دسترسی پیدا کنند.
توییتر هرگز سودی به دست نیاورده است و ممکن است در 3 ماهه نخست امسال، برای اولین بار از زمان پیوستن به بورس در سال 2013، در قیاس با مدت مشابه سال گذشته درآمد کمتری را در گزارش امروز خود اعلام کند. این شرکتِ مستقر در سان فرانسیسکو در 3 ماه نخست سال 2016، درآمدی حدود 595 میلیارد دلار را گزارش کرد.