روزنامه صهیونیستی:

آیا جنگ جهانی بعدی جنگی سایبری است؟

آیا جنگ جهانی بعدی جنگی سایبری است؟
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 01:27

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: تل آویو در اقدامی غیرمعمول اعلام کرد حمله سایبری بزرگی را خنثی کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم باراک راوید خاطرنشان کرد: آیا جنگ جهانی بعدی جنگی سایبری است؟ مقامات اسرائیلی در روزهای اخیر یک حمله سایبری بزرگ علیه شبکه های کامپیوتری اسرائیل را خنثی کردند.

دفتر نخست وزیری در اقدامی غیرمعمول روز چهارشنبه اعلام کرد سازمان دفاع سایبری مسئول دفاع در مقابل چنین حملاتی است. این مسئله دو روز بعد از اینکه سران سرویس امنیتی شین بت، موساد و نیروهای نظامی نامه ای به نتانیاهو نوشتند، از سوی دفتر نخست وزیری اعلام شد. آنها در این نامه هشدار دادند که اختیارات زیادی که به سازمان دفاع سایبری داده شده است می تواند مانعی برای خنثی کردن حملات سایبری علیه اسرائیل باشد. دفتر نخست وزیری اعلام کرد سازمان دفاع سایبری در روزهای اخیر هشدارهایی را درباره حمله سایبری گسترده علیه اسرائیل دریافت کرده است. ایمیل های مخرب از سرورهای یک مؤسسه دانشگاهی و یک شرکت خصوصی برای 120 نهاد و مؤسسه دولتی و خصوصی در اسرائیل فرستاده شده است.

ازمان دفاع سایبری برای خنثی کردن و مقابله با این حمله دستورالعمل هایی برای همه نهادها و مؤسسات اسرائیل، اعم از خصوصی و دولتی، منتشر کرد. مقامات دفاعی از بنیامین نتانیاهو خواسته اند قانون جدیدی برای مقابله با حملات سایبری وضع کند.

پربیننده ترین خبرها