ادعای خنثی کردن حملات سایبری غزه به صهیونیست ها

ادعای خنثی کردن حملات سایبری غزه به صهیونیست ها
جمعه 18 فروردين 1396 - 00:36

دو شرکت امنیتی آمریکایی و اسراییلی ادعا کردند که هکرهایی در نوار غزه در پس پرده حملات الکترونیکی ماههای اخیر علیه پایگاه های اطلاع رسانی اسراییلی و جهان هستند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت آمریکایی پالو التو نتورکز(Palo Alto Networks) و شرکت اسراییلی "clearskyy" احتمال دادند که این عملیات هک که همچنان ادامه دارد، توسط هکرهایی مرتبط با جنبش حماس انجام می شود.

به نوشته "روسیا الیوم"، بنا به آنچه که این دو شرکت مدعی کشف آن هستند، حملات الکترونیکی علیه پایگاه های دولتی و شرکت های خصوصی، خبرگزاری های مرکزی و رسانه هایی در 39 کشور با تاکید بر اسراییل، مصر و آمریکا صورت می گرفت.

هکرها، در راستای اجرای نقشه خود، با لینک های دسترسی به پایگاه های خبری وارد شده و به محض کلیک بر روی لینک، ویروسی منتشر می شد که به هکرها اجازه می داد کامپیوتر را تحت کنترل خود درآورند.

گزارش شرکت های آمریکایی و صهیونیستی همچنین مدعی شده است که هکرها شیوه دیگری برای انجام حملات الکترونیکی خود در پیش گرفتند که عبارت است از فروش برنامه های ویروسی و بازاریابی برای آنها از طریق پایگاه های فروش برنامه های ویژه تلفن های هوشمند است. آنها همچنین پیام های الکترونیکی شبیه به "gmail" وابسته به شرکت گوگل نیز ارسال کردند.

210

 

پربیننده ترین خبرها