العالم - گوناگون
بشر در طول زندگی خود همواره در تلاش بوده ابزارهای کاربردی بسازد و به وسیله آن ها زندگی خود را راحت تر نماید. این تلاش ها معمولا نتیجه می دهد و به ساخت دستگاه های مفید و کاربردی ختم می شود. از جمله مهترین دستاوردها در این زمینه، می توان به تلفن های هوشمند اشاره نمود. اما سعی و کوشش دانشمندان همواره به هدف مورد نظر نمی انجامد و گاهی اوقات شکست پیش روی بشر قرار می گیرد.
شکست و عدم موفقیت بخشی از فرایند تولید هر وسیله است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. برخی از ابزارها نیز با عدم استقبال مصرف کننده ها مواجه می شوند و شکست تجاری را تجربه می کنند. با این حال مردم همواره موفقیت ها را به یاد دارند. اما به تازگی محلی گشایش یافته که سعی دارد به شکست خورده ها نیز توجه نشان دهد.
«موزه شکست ها» عنوان مکانی است که در آن ابزارهای ناموفق و شکست خورده به نمایش درآمده اند. دکتر ساموئل وست روانشناس سازمانی، این ایده را به واقعیت تبدیل کرده و هفت سال در زمینه شکست ها، موفقیت ها و صحبت هایی که در این رابطه به میان می آید، تحقیق کرده است.
وی در این رابطه می گوید: “من از تمجید و مورد ستایش قرار گرفتن موفقیت ها خسته شدم؛ به خصوص آنکه ۸۰ تا ۹۰ درصد نوآوری ها با شکست مواجه می شوند.”
او تصادفا با موزه «روابط شکست خورده» که در زمینه نمایش یادگاری های عشق های به نتیجه نرسیده فعالیت دارد، آشنا می شود و این ایده به ذهنش خطور می کند.
دکتر وست اظهار داشته که قصد دارد با به نمایش گذاشتن عدم موفقیت ها به همه نشان دهد که نوآوری نیاز به شکست دارد و نمی توان بدون رخ دادن این پدیده به موفقیت دست یافت. این موزه تقریبا یک ماه و نیم دیگر افتتاح می شود و در آن ۶۰ محصول و سرویس از سراسر جهان که توفیقی نداشته اند، به نمایش در می آیند.
عکس هایی که در ادامه قرار داده شده، بخشی از وسایلی که در این موزه نشان داده می شوند را به تصویر می کشند.
«توییتر پیک» (Twitter Peek) دستگاهی که در سال ۲۰۰۸ ارائه شد و برای توییت کردن در نظر گرفته شده بود.
لازانیای گوشت فریز شده که یک شرکت تولید کننده خمیر دندان آن را راهی بازار کرد.
عطر هارلی دیویدسن که یک شکست تجاری کامل بود.
اپل نیوتون یک پی دی ای که چندین سال پیش روانه بازار گشت.
بازی دونالد ترامپ در سال ۱۹۸۹ ارائه شد و اساس آن بر ویژگی های خرید و فروش بود.
پخش کننده ویدیو کاست سونی بتا مکس که رقابت را به «وی اچ اس» واگذار کرد.
کوکا کولا بلک که نوشیدنی گازداری با طعم قهوه بود، در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد.
خودکار «بیک برای او» که تولید آن اواخر سال میلادی گذشته متوقف گشت.
عینگ گوگل (گوگل گلس.)
کداک در دهه ۱۹۹۰ میلادی دنیای دوربین های دیجیتال را رهبری می کرد، اما در بازاریابی آن ناموفق بود.
نوکیا ان گیج که با استقبال چندان مناسبی از سوی مصرف کنندگان مواجه نشد.
منبع : rooziato