وزیر انگلیسی: از سیاست تفرقه بینداز، حکومت کن استفاده نمی کنیم

وزیر انگلیسی: از سیاست تفرقه بینداز، حکومت کن استفاده نمی کنیم
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1396 - 05:52

دیوید دیویس وزیر امور خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در کابینه انگلیس روز چهارشنبه گفت کشورش در مذاکرات آینده برای خروج از این اتحادیه، از سیاست تفرقه بینداز، حکومت کن در برابر 27 کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا استفاده نخواهد کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به استثنای انگلیس) در نشست سران که 29 آوریل برگزار می شود، درباره موضعی مشترک در خصوص تصمیم انگلیس برای خروج از این اتحادیه توافق کنند.

دیویس در جمع شماری از بازرگانان در کنفرانسی در لندن گفت: برخی پیشنهادها وجود داشت مبنی بر این که انگلیس می تواند اکنون سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در مذاکرات آینده با اتحادیه اروپا به کار گیرد... مسئله به هیچ وجه این گونه نیست.

دیویس افزود: می خواهیم که مذاکرات، سریع و کارآمد باشد و با توجه به پیچیده بودن مسئله و تنگ بودن وقت، حفظ وحدت اتحادیه اروپا وظیفه هر دوطرف است.

وی گفت: جایگاه انگلیس را در جهان بازترسیم خواهیم کرد... دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا در خصوص خروج ما از این اتحادیه و شکل روابط ما در آینده، یک چالش به شمار می رود. ما باید با مسائل دشواری رو به رو شویم و ضروری است دوطرف به راه حلی میانه دست یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها