استقرار نیروهای هم‌پیمان آمریکا نزدیک مرز سوریه +ویدیو

سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 11:08

منابع آگاه با اعلام استقرار بی سابقه نیروهای همپیمان آمریکا نزدیک مرز سوریه اعلام کردند که سوریه، تحرکات نیروهای آمریکا، انگلیس و اردن در مناطق مرزی را به طور دقیق رصد می‌کند.

العالم سوریه
حسین مرتضی مدیر دفتر العالم در سوریه روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، سوریه و متحدانش به طور جدی اهداف آمریکا از حضور در مرزهای اردن با سوریه را پی گیری می کنند و تاکنون نیز تحرکات نیروهای آمریکایی، انگلیسی و اردنی را به سمت اراضی سوریه، رصد کرده اند.

این منابع، رزمایش آمریکا و همپیمانانش در اردن را مشکوک و پوششی برای لشکرکشی به سوریه و اشغال اراضی این کشور با پوشش مقابله با داعش، قلمداد کردند. این درحالی است که داعش در آن مناطق حضور ندارد.

این منابع اظهارداشتند که افزون بر 4 هزار و 500 فرد مسلح آموزش دیده برای ایجاد منطقه امن در اطراف سوریه آماده شده اند و این اقدام خود اشغالگری محسوب می شود.

این منابع تأکید کردند؛ ملت، دولت و متحدان سوریه با هرگونه اشغالی با هر اسمی مخالفند و آمریکا و هم پیمان های آن باید بدانند که در صورت تجاوز به خاک سوریه هزینه سنگینی را خواهند پرداخت. و ارتش سوریه می تواند سرزمین این کشور را از دست تکفیری هایی که به حامیان و ایجادکنندگان خود متکی هستند، آزاد کند.

رزمایش اردن با نام "شیر آماده" با مشارکت 7 هزار و 400 نظامی از 21 کشور و مشارکت 2 بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، از یکشنبه گذشته در مرزهای سوریه آغاز شده است.
213

پربیننده ترین خبرها