آزمایش موشکی چین در نزدیکی شبه‌جزیره کره

آزمایش موشکی چین در نزدیکی شبه‌جزیره کره
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 11:47

به دنبال مانورهای نظامی کره شمالی، کره‌ جنوبی و آمریکا و در بحبوحه تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره، پکن موشک جدیدی را در نزدیکی این شبه جزیره آزمایش کرد.

العالم-آسیا

 به گزارش  خبرگزاری شینهوا،‌ وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش چین اخیرا این آزمایش را در دریای "بوهای" واقع در کرانه‌های شمال شرق چین و در نزدیکی شبه جزیره کره انجام داد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات به منظور تقویت مهارت‌های جنگی نیروها برای تضمین امنیت ملی چین طراحی شده بود. این آزمایش به نتایجی که انتظارش را می‌رفت، دست یافت.

پکن ماه گذشته اعلام کرد که به انجام مانورها با گلوله واقعی و آزمایش تسلیحات جدید برای رسیدگی به تهدیدهای امنیت ملی ادامه می‌دهد تا به استقرار مناقشه‌آمیز سیستم دفاع موشکی "تاد" آمریکا در کره‌ جنوبی واکنش نشان دهد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در اعتراض به استقرار این سیستم دفع موشکی تاد گفت: یک راه حل صلح آمیز برای بحران کره شمالی، تنها انتخاب مناسب است.

به منظور کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره، پکن به ابتکار عملی دست یافته بدین صورت که از کره شمالی بخواهد از انجام آزمایشات اتمی و موشکی بیشتر در ازای به تعلیق درآمدن مانورهای نظامی آمریکا و کره‌ جنوبی در این منطقه اجتناب کند.

این پیشنهاد از سوی روسیه حمایت شده و از واشنگتن و سئول خواسته تا به نتیجه اقدامشان برای استقرار سپر دفاع موشکی تاد در این شبه جزیره به خوبی بیندیشند.

مسکو گفت: استقرار این سپر دفاع موشکی به عنوان یک عامل بی‌ثبات کننده عمل می‌کند که ظرفیت‌های امنیتی و بازدارندگی کشورهای همجوار از جمله چین را متزلزل کرده و می‌تواند تعادل نظامی موجود در این منطقه حساس را برهم بزند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها