اخراج خبرنگار شبکه "الاخباریه" سوریه از ژنو

اخراج خبرنگار شبکه
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 16:59

هیات معارضان سوریه شرکت کننده در مذاکرات "ژنو6" توانست دفتر سازمان ملل متحد را متقاعد کند، "ربی الحجلی" خبرنگار شبکه "الاخباریه" سوریه را پس از حمله لفظی به اعضای این هیات، از ژنو اخراج کند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیاالیوم پس از این اقدام کارت ویژه خبرنگاری مربوط به پوشش مذاکرات سوریه از الحجلی گرفته شد و وی به وسیله خودروی امنیتی ویژه مقر سازمان ملل در ژنو سوییس به در اصلی منتقل شد.

تصمیم به اخراج خبرنگار سوری از دفتر رسانه ای سازمان ملل، پس از شکایت رسمی از سوی هیات معارضان صورت گرفت. این دفتر رفتار الحجلی را بی ادبانه و مغایر با "اخلاق رسانه ای" برشمرد.

این شکایت در پی حمله لفظی این خبرنگار به اعضای هیات معارضان حین ورود به مقر سازمان ملل در ژنو برای دیدار با "استیفان دی میستورا" صورت گرفت.

هنگام ورود هیات معارضان در بعدظهر روز (سه شنبه) به ژنو برای دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل ، در ابتدا "نصر الحریری" رئیس این هیات واردشد که الحجلی او را خطاب قرار داد و گفت: "به مزدوری و تروریسم ادامه دهید".

و پس از دقایقی دیگر، بقیه اعضای هیات معارضان وارد شدند و خبرنگار الاخباریه "محمد علوش" نماینده تروریست های "جیش الاسلام" را با این جمله "علوش ای جنایتکار" خطاب قرارداد و عبارات دیگری را نثار سایر اعضای این هیات کرد و همه آنها را جنایتکار خواند.
221

پربیننده ترین خبرها