در نشست نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم چه گذشت؟

در نشست نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم چه گذشت؟
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 08:24

اولین نشست مسولین نهادهای امنیت ملی کشورهای عضو ائتلاف ضد تروریسم هم پیمان سوریه شب گذشته در شهر زاویدووا در شمال پایتخت روسیه برگزار شد.

العالم- ایران

در این نشست که با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد علاوه بر دریابان شمخانی و نیکلای پاتروشف دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه،فالح فیاض و علی مملوک مشاوران امنیت ملی عراق و سوریه نیز حضور داشتند.

در جریان این نشست مقامات عالی امنیتی چهار کشور عضو ائتلاف، طی سخنان جداگانه ای ضمن تشریح برنامه های خود برای تداوم همکاری مشترک تا ریشه کنی کامل جریان تروریسم در منطقه برنقش سازنده این ائتلاف در مدیریت بحرانهای حاصل از تروریسم و فراهم نمودن زمینه های بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کردند.

ضرورت همکاری نزدیک تر میان کشورهای سوریه و عراق در مرزهای مشترک به منظور جلوگیری از افزایش تحرک تروریستهای شکست خورده از موضوعات دیگری بود که در این نشست به بحث گذارده شد.

در این نشست اظهارات تنش زا و غیر سازنده مطرح شده در اجلاس ریاض  زمینه ساز افزایش بی ثباتی و تشنج در منطقه ارزیابی شد و بر تصنعی و تبلیغاتی بودن ائتلافهای غیر موثر ضد تروریسم از سوی کشورهای غربی و حکومتهای بدسابقه حامی تروریسم تاکیدشد.

تداوم همکاری نزدیک سه کشور ایران،روسیه و ترکیه برای به نتیجه رساندن ابتکارات نشست آستانه بویژه حفظ اتش بس وایجاد مناطقه ۴ گانه کم تنش در سوریه از مباحث دیکری بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر و توافق مشترک قرار گرفت.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز طی سخنان مبسوطی با تشکر از فدراسیون روسیه برای ایجاد هماهنگی و میزبانی  این نشست اظهار داشت: آزادسازی فلوجه ،موصل ، حلب و سایر مناطق اشغالی به معنی پایان یافتن تفکر مبتنی بر تروریسم تکفیری نبوده و باید  با شناسایی  و نابود سازی زمینه های اعتقادی و عوامل حمایت کننده آن مبارزه  ریشه ای با جریان تروریسم را ادامه داد.

در پایان این نشست مقرر گردید بررسیهای لازم از سوی ۴ کشور به منظور دوره ای کردن این اجلاس باهدف افزایش هماهنگی ها برای مبارزه موثرتر با تروریسم تکفیری بعمل آید‌.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها