چراغ سبز ترامپ وکنفرانس ریاض به آل خلیفه

چراغ سبز ترامپ وکنفرانس ریاض به آل خلیفه
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 12:40

یک تحلیل گر مسائل سیاسی در مطلبی نوشت : نخستین ثمره سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور نو پای ایالات متحده به عربستان وکنفرانس سران کشورهای عربی در ریاض؛ در بحرین هویدا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد جواد ارویلی در مطلب خود تاکید کرد: نیروهای رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی به منطقه الدراز محل سکونت ایت الله شیخ عیسی قاسم یورش بردند؛ این حمله در حالی صورت گرفت که مردم بحرین کفن پوش دور منزل رهبر معنوی خود از حدود یکسال پیش حلقه زده بودند وبر دفاع از مرجعیت خود تاکید داشتند وامروز اولین شهید خود را در راه دفاع از پیر ومرادشان تقدیم کردند.
حمله وحشیانه ال خلیفه به منزل ایت الله شیخ عیسی قاسم امروز در حالی صورت گرفت که حدود یکسال از تصمیم دادگاه عالی بحرین مبنی بر بر سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین می گذشت ورژیم منامه  در طول این یکسال همواره با ترس واحتیاط فائق الوصفی با شیخ وپیروان متحصن پیرامون منزلش برخورد میکرد.
جرات مقامات بحرینی در صدور حکم علیه شیخ عیسی قاسم طی روزهای گذشته ودرادامه حمله به منزل وی حاکی از چراغ سبز امریکائی - سعودی دارد وبدون شک سفر دونالد ترامپ به عربستان وبرگزاری کنفرانس ریاض با حضور سران کشورهای عربی در سرعت بخشیدن به هجوم نیروهای ال خلیفه به رهبر معنوی انقلاب بحرین بی ارتباط نیست.
در این راستا میتوان به ورود بی سر وصدای نظامیان عربستان به بحرین از طریق گذرگاه ملک فهد طی هفته های گذشته ودر آستانه قرائت حکم شیخ عیسی قاسم وسفر دونالد ترامپ به عربستان نیز اشاره کرد.
سیستم پادشاهی عربستان ، گویا بعد از دوشیده شدن توسط ترامپ وامضای قرارداد تسلیحاتی 500 ملیارد دلاری با ایالات متحده احساس قدرت میکند وهمپیمانی با امریکا در منطقه را حلّال همه مشکلات دیروز وامروزش قلمداد میکند؛ با این اوصاف در روزهای اینده باید منتظر ماجراجوئی ها وکشتار های بیشتر ال سعود در بحرین ویمن باشیم .
همه ناظران بین المللی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که رژیم بحرین بدون چراغ سبز وهماهنگی با شاهزاده های سعودی جرات تصمیم گیری برای حمله به انقلابیون بحرین ودر راس انها شیخ عیس قاسم را نداشته وندارد وهمواره تحولات بحرین حاکی از این بوده که پادشاه بحرین از عواقب این حمله برای سرنوشت تاج و تختش هراس داشته است.
البته از سخنرانی ترامپ در کنفرانس خفت بار ریاض با چاشنی اسلام امریکائی هم نباید غافل شد. چرا که تحولات بحرین از دایره مبارزه با "تروریسم اسلامی" که رئیس جمهور نوپای امریکا از ان نام برد خارج نیست ودرواقع ترامپ در ازای دریافت دلارهای نفتی عربستان طوری از عظمت مزعوم عربستان در گوش ملک سلمان سخن گفت که هنوز پایش را از منطقه بیرون نگذاشته عربستان تحرکات خود را از بحرین اغاز کرده است.
رژیم ال خلیفه خود پرونده پر اوازه ای در حقوق بشر وفساد ودیکتاتوری در منطقه دارد واز اغاز انقلاب مردمی بحرین در 14 فوریه سال 2011 نیز جلوه های متنوعی از سرکوب را به جهان نمایش داده ودر هر بار بر شدت سرکوب خود افزوده است و این اولین باری نیست که با این روش به خواسته های مشروع مردم بحرین پاسخ میدهد.اما بدون شک حمله وحشیانه نیروهای ال خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم نقطه عطفی در تحولات چند سال گذشته انقلاب بحرین به حساب می اید.
ایت الله شیخ عیسی قاسم از برجسته ‌ترين علما و در واقع مرجعیت دینی وروحی مردم بحرین وبه نوعی پدر معنوی انقلاب 14 فوریه بحرین شناخته می شود.وی از ابتدای اغاز انقلاب بحرین در میدان لؤلؤه منامه همواره بر مسالمت امیز بودن این انقلاب وعدم رویاروئی مسلح با رژیم بحرین علی رغم همه سرکوب ها وخون ریزی ها توسط ال خلیفه تاکید داشته اما حمد بن عیسی ال خلیفه پادشاه بحرین هیچ گاه این پیام رحمانی شیخ عیسی قاسم را به خوبی دریافت نکرد.
در نتیجه اوضاع امروز بحرین را میتوان در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت ايت الله خامنه ای خلاصه کرد که تعرض حاکمان بحرین به عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم را نشانه‌ی بلاهت آنها دانستند و تأکید کردند: شیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می‌کرد اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است./ محمد جواد ارویلی

پربیننده ترین خبرها