درگیری شدید پلیس و معترضان در مغرب

درگیری شدید پلیس و معترضان در مغرب
يکشنبه 7 خرداد 1396 - 10:21

پلیس مغرب در پی وقوع درگیری های خشونت بار بین پلیس و معترضان در شهر "الحسیمه" در شمال مغرب، 20 نفر را بازداشت کرد.

العالم - آفریقا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، دادستان کل شهر الحسیمه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "این افراد در روزهای 26 و 27 مه به دلیل تهدید امنیت ملی مغرب بازداشت شده اند".
در این بیانیه آمده است تحقیقات اولیه نشان داده است این افراد برای فعالیت های تبلیغاتی به منظور بر هم زدن امنیت مغرب و از بین بردن وفاداری شهروندان به دولت و نهادهای حکومتی مغرب، پول و پشتیبانی لجستیکی دریافت کرده اند.
آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که در این درگیری ها که روز جمعه رخ داد، سه تن از نیروهای پلیس به شدت مجروح شده اند؛ تعدادی از معترضان نیز به بیمارستان منتقل شدند.
تحرکات اعتراض آمیز در الحسیمه و مناطق دیگر در شمال مغرب پس از آن آغاز شد که پلیس سعی کرد "ناصر الزفزافی"، فعال (سیاسی) معروف این کشور را به دلیل بحث و مجادله با امام جمعه مسجدی در حین قرائت خطبه های نماز جمعه دستگیر کند.
البته الزفزافی از شهر گریخت و پلیس نتوانست وی را دستگیر کند؛ همزمان هواداران وی در اعتراض به تلاش پلیس برای بازداشت او به خیابان ها ریختند.
گفتنی است اعتراضات سیاسی در مغرب به ندرت اتفاق می افتد با این حال شهر الحسیمه از اکتبر گذشته کانون تنش و آشوب است. اعتراضات پس از آن آغاز شد که یک ماهی فروش که قصد داشت ماه های خود را از پلیس پس بگیرد، زیر چرخ های کامیون حمل زباله جان باخت.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها