شناسائی هویت سومین عامل حملۀ تروریستی اخیر لندن

شناسائی هویت سومین عامل حملۀ تروریستی اخیر لندن
سه شنبه 16 خرداد 1396 - 23:20

پلیس انگلیس هویت سومین عامل حملۀ تروریستی اخیر لندن را شناسائی کرد.

العالم اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس انگلیس امروز(سه شنبه) اعلام کرد : سومین عامل حملۀ تروریستی لندن یک جوان 22 سالۀ ایتالیائی مغربی تبار به نام یوسف زغبه است.

پلیس انگلیس افزود :  زغبه در شرق لندن زندگی می کرد و سرویس امنیتی یا آژانس ام.آی.5 قبلاً این فرد را شناسائی نکرده بودند.

منبعی در سرویس اطلاعاتی ایتالیا اعلام کرده بود که سومین عامل حملۀ تروریستی 3 ژوئن لندن فردی به نام یوسف زغبه است و مادرش یک تبعه ایتالیائی و پدرش مغربی است.

این منبع افزود : مادر یوسف زغبه در شهر بولونیا در شمال ایتالیا زندگی می کند و گزارش روزنامه "کوریه رِه دِلا سِرا " درباره یوسف زغبه درست است. 

روزنامه ایتالیایی «کوریرا دلاسرا» چندی پیش نوشته بود که زغبه سال 2016 در فرودگاه بولونیا پیش از سفر به سوریه بازداشت شده بود و مسئولان ایتالیائی همتایان انگلیسی خود را از سابقۀ این جوان مطلع کرده بودند.

یوسف زغبه متولد سال 1995 در شهر فاس مغرب بود.

به نوشته این روزنامه، پدر و مادر یوسف زغبه مدتی در مغرب زندگی می کردند و سرانجام از همدیگر جدا شدند و مادرش به ایتالیا بازگشت.

یوسف زغبه برای دیدن مادرش به بولونیا می رفت و این دیدارها حتی پس از بازداشت شدن وی در فرودگاه ادامه یافت. هر چند سرویس امنیتی ایتالیا یوسف زغبه را پس از بازجوئی اولیه به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی آزاد کرد ولی نامش را درلیست افراد خطرناک احتمالی ثبت کرد و مقامات ذیربط انگلیس و مغرب را از سابقه اش مطلع کرد.

یوسف زغبه در لندن در یک رستوران کار می کرد و با مادرش درتماس بود و آخرین بار سال 2016 به دیدن مادرش رفته بود.

پلیس لندن چندی پیش اعلام کرد که عاملان حملۀ تروریستی لندن 2 نفر به نام های "خُرّم شازاد بات" تبعۀ انگلیسی 27 ساله و متولد پاکستان و "رشید رضوان" 30 سالۀ مغربی تبار بودند.

خرم شازاد بات ، رشید رضوان و یوسف زغبه پس از اینکه با خودرو و چاقو 7 نفر را روی پل لندن کشتند و ده ها نفر را زخمی کردند ، به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها