اخراج يوسف القرضاوی از مجموعه فقه اسلامی

اخراج يوسف القرضاوی از مجموعه فقه اسلامی
جمعه 19 خرداد 1396 - 06:19

منابع خبری عربی اعلام کردند که انجمن علمای جهان اسلام پیرو اقدام عربستان و سه کشور عربی دیگر درباره صدور فهرست حامیان تروریسم، به عضویت شیخ یوسف القرضاوی در مجموعه فقه اسلامی پایان داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اسکای نیوز، این انجمن جمعه شب با صدور بیانیه ای در توییتر تاکید کرد که براساس فهرست منتشر شده از جانب عربستان سعودی و کشورهای برادر آن درباره فهرست تروریستی، انجمن علمای جهان اسلام عضویت یوسف القرضاوی در مجموعه فقه اسلامی را پایان می دهد.

این بیانیه تاکید کرده است که یوسف قرضاوی عالم اسلامی مصری الاصل که در قطر زندگی می کند و مورد حمایت حاکمان آن قراردارد، تاریخی طولانی در تحریک و تشویق به خشونت و تشویق و وادار کردن جوانان برای پیوستن به گروههای افراطی و صدور فتوا برای فعالیت های انتحاری در کارنامه خود دارد.

عربستان، مصر، امارات و بحرين با گذشت چهار روز از قطع روابط با قطر جمعه شب با صدور بيانيه‌ای مشترک تعدادی از شخصیت ها و نهادهای مختلف قطری و برخی کشورهای عربی را در فهرست تروریسم و مشمول تحریم معرفی کردند.

در فهرست تحریمی‌ها، نام 26 تبعه مصری، 18 تبعه قطری، 5 تبعه لیبیایی، 2 تبعه اردنی، 2 تبعه بحرینی، 2 تبعه کویتی، 1 تبعه اماراتی، 1 تبعه سعودی، 1 تبعه سعودی-کویتی و یک تبعه یمنی دیده می‌شود.

در بخشی از بیانیه مشترک عربستان، بحرین، مصر و امارات آمده است:‌« مبارزه علیه تروریست‌ها و منابع مالی آنها بدون توجه به خاستگاه آنها، ادامه خواهد یافت. صرف نظر از منبع تامین مالی تروریست ها، ما به مبارزه علیه فعالیت های تروریستی و تخریب منابع تامین مالی آنها ادامه خواهیم داد. ما کشورهای چهارگانه توافق کرده ایم که 59 فرد و 12 سازمان را در فهرست تروریستی قرار دهیم که در کشورهای عربی قرار دارند.»
 

پربیننده ترین خبرها