تحلیلگر سیاسی عراقی:

العراقیه بازوی آمریکا در عراق

العراقیه بازوی آمریکا در عراق
سه شنبه 29 آذر 1390 - 19:18

تحليلگر سياسي عراقي فهرست العراقيه را بازوي اجرايي آمريکا در عراق دانست.

"حسين شلوشي" روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: فهرست العراقيه كه طارق الهاشمي يكي از اركان آن است، ارتباط نزديكي با آمريكا دارد و از بازوهاي اجرایی آن در عراق به شمار می آید؛ بنابراین شكست اين فهرست در طرح هایش، شكستي براي طرح آمريكا درعراق است.

وي با اشاره به اعترافات محافظان نزدیک طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق در تلویزیون، گفت: عراق امروز پيروزي بزرگي بر قويترين قدرت جهان را تجربه مي كند، ما شاهد خروج همراه با شكست ايالات متحده از عراق هستيم، اما مسئولان و عناصر فهرست العراقيه مي خواهند اين پيروزي را تباه و براي ثبات عراق مشكل ايجاد كنند.

شلوشي ادامه داد: فهرست العراقيه در پایتخت اردن به وجود آمد و كسي كه آنها را گرد هم آورد، شخصی به نام خميس الخنجر، يك تاجر معروف عراقي و مشكوك به ارتباط داشتن با محافل غربي و حتي صهيونيستي بود.

این نویسنده عراقی، افزود: هماهنگ کردن اين فهرست كار آمريكا بود، و در عراق معروف است كه اين فهرست سرمايه گذاري سياسي ايالات متحده در عراق است؛ و آمريكا همه امكاناتش در منطقه و بازوهايش در كشورهاي خليج فارس و حتي تركيه را براي حمايت از اين فهرست فراخوانده است، بنابراین هنگامي كه اين فهرست شكست بخورد همه برگه هاي آمريكا در عراق از بين مي روند.

شلوشی تأکید کرد: فهرست العراقيه اخيرا براي سرپوش گذاشتن بر شكست و خروج آمريكا از عراق موضوع مشكوك ايجاد مناطق خودمختار در عراق را مطرح و با حمايت آمريكا و برخي كشورهاي منطقه، در جهت آن تلاش كرد تا ثبات عراق را هدف قرار دهد.

 

20-18:08



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها