نقش مهم جوانان در بیداری اسلامی

نقش مهم جوانان در بیداری اسلامی
پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 - 15:21

جوانان بيداري اسلامي با تأکيد بر لزوم سرنگوني رژيم هاي فاسد كشورهاي خود، اعلام كردند كه نقش جوانان در مرحله بازسازي آنچه رژيم هاي فاسد برجاي گذاشته اند، مهمتر و حساستر خواهد بود.

"نرمين القماح" فعال مصري روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: نقش جوانان در انقلاب مصر مهم و اساسي بود، زيرا انقلاب به دست جواناني آغاز شد كه عمر آنها بيش از 30 سال نيست .

القماح به تداوم انقلاب تا تحقق همه اهداف آن اشاره كرد و افزود : جوانان تحصن کننده در ميدان التحرير قاهره متحد بودند، و شعار رهایي از رژيم فاسد را سر دادند .

"كمال الشريف" فعال ليبيایي نيز در مصاحبه با العالم تأکید کرد: جوانان 70 درصد جمعيت ليبي را تشكيل مي دهند و اين جوانان بودند كه انقلاب كردند و نقش اصلي را در سرنگون كردن رژيم استبدادي معمر قذافي پس از 42 سال ديكتاتوري و چپاول ثروت هاي ملي ايفا كردند .

الشريف افزود: قذافي وجهه ليبي را در جهان خدشه دار كرد، و اين كشور را به عنوان كشوري نژادپرست ، حامي تروريسم و تفرقه افكن ميان ملت ها و كشورها نشان داد.

اين فعال ليبيایي خاطرنشان کرد: ملت و جوانان ليبي، كشورشان را بازسازي و موقعيت واقعي این کشور را در جهان احيا خواهند كرد .

"عمر عبدالعالي" فعال مصري نيز به خبرنگار العالم گفت : جوانان مصري با انقلابي شكوهمند حكومت استبدادي 33 ساله را سرنگون كردند و در مرحله آينده نقش مهمي ايفا خواهند كرد.

عبدالعالي افزود : مردم مصر براي اولين بار در تاريخشان، مسئولان رژيم مبارک را محاكمه مي كنند.

"محمد صادق بوعلاق" فعال تونسي در مصاحبه با العالم تأکید کرد: انقلاب تونس انقلاب آزادي و عزت بود و ملت براي بازپس گيري حقوق خود اين انقلاب را آغاز كرد و هيچ حزب و نهادي در اين انقلاب دخيل نبود بلكه مردم با همه اقشار خود اين انقلاب را آغاز كردند.

 

MKH-2-09:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها