عفو بین الملل:

شکنجه و قتل بحرینی‌ها ادامه دارد

شکنجه و قتل بحرینی‌ها ادامه دارد
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 05:57

سازمان عفو بين الملل در گزارشي با اشاره به گذشت يکسال از آغاز انقلاب مردم بحرين، از ادامه قتل، شکنجه، بازداشت، و محاکمه ناعادلانه بحريني‌ها با وجود وعده هاي آل‌خليفه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: دولت بحرین همچنان از تغییرات توصیه شده از سوی کمیته مستقل بین المللی فاصله دارد، و به وعده های خود برای اجرای توصیه‌های و موعد نهایی آن تا پایان فوریه، عمل نکرده است.

عفو بین الملل در این بیانیه با اشاره به ادامه اخراج افراد از کار، شکنجه بازداشت شدگان، محاکمه شهروندان در دادگاه های نظامی و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز، از دولت بحرین خواست همه کسانی را که در ارتباط با اعتراض های مسالمت آمیز بازداشت شده اند، آزاد کند، و همه مسئولان نقض حقوق بشر در سال گذشته بازخواست و مجازات شوند.

"حطیبه حاج صحراوی" معاون مدیربرنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل نیز دراینباره گفت: همه وعده های دولت برای اجری توصیه های کمیته حقیقت یاب، در حد اظهاراتی بی معنی است، و تحقیقات جاری در این کشور که از آن سخن گفته می شود، محرمانه باقی مانده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها