کارشناس مسائل سیاسی سوری:

تلاش برای بحرانی کردن اوضاع سوریه

تلاش برای بحرانی کردن اوضاع سوریه
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 19:25

العالم، دمشق - يك كارشناس سوري گفت: پيش نويس قطعنامه پيشنهادي از سوي عربستان و قطر عليه سوريه درمجمع عمومي سازمان ملل، بخش جدايي ناپذير از هجمه آمريكا و كشورهاي هم پيمان آن در منطقه براي اعمال فشار هرچه بيشتر بر سوريه است.

"توفيق داوود" روز پنجشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: پيش نويس قطعنامه عربستان و قطر با هدف بحراني كردن اوضاع سوریه و بين المللي كردن آن ارائه شده است.

وي اظهار داشت: سوريه به اين قطعنامه اهميتي نمي دهد؛ چرا كه آن را بدون اعتبار و فاقد تدبير و در چارچوب تبليغات عليه خود مي داند.

داوود خاطرنشان کرد: طرح دوحه و ریاض در شوراي امنيت عليه سوريه شكست خورد لذا آنها مي خواهند اوضاع سوريه را فاجعه بار نشان دهند تا به خواست آمریکا بهانه حضور نيروهاي بين المللي را فراهم كنند.

کارشناس مسائل سیاسی سوری، اظهار داشت: آن ها فراموش كرده اند كه خودشان عامل اصلي و پشت پرده بحران در سوريه هستند.

توفیق داوود افزود : دوحه و ریاض اوضاع سوریه را بحرانی معرفی می کنند درحالي كه بحران منطقه القطيف و كشتار مردم عربستان همچنان ادامه دارد و اين دو كشور از رژيم آل خليفه براي سركوب مردم بحرین حمايت مي كنند.

وي تصريح كرد : دمشق به طور مستقيم از سوي آمريكا و اسرائيل و هم پيمانان عرب آنان درمعرض هدف قرار گرفته و آن ها مي خواهند كه كشور و جامعه سوريه را به طور كامل تجزيه كنند و صرفا در پي سرنگوني نظام بشار اسد نيستند.

توفیق داوود تاكيد كرد: سوريه با توجه به جايگاه و موقعيتي كه دارد ، در تيررس يكي از پيچيده ترين بحران هاي دنيا كه همان مشكل اعراب و صهيونيست هاست، قرار دارد و اعراب خدمتگزار طرح آمريكا و اسرائيل در منطقه از 15 سال پيش تلاش مي كنند تا درگيري ها را از وضعيت درگيري اعرب با اسرائيل به درگيري ميان كشورهاي عربي و يا كشورهاي اسلامي تبديل كنند.

کارشناس مسائل سیاسی سوری از تبديل شدن سازمان ملل به بخش لاينفكي از سياست کاخ سفید و نيز از تبدیل سازمان های بين المللي به منبر پیشبرد سیاست های آمريكا ابراز تاسف كرد.

16/02-17:55

پربیننده ترین خبرها