روسیه: هدف دوستان سوریه دخالت نظامی است

روسیه: هدف دوستان سوریه دخالت نظامی است
جمعه 28 بهمن 1390 - 19:12

معاون وزير امورخارجه روسيه هدف از گروه موسوم به "مجموعه دوستان سوريه" را دخالت نظامي در سوريه و نقض قوانين بين المللي دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "میخائیل بوگدانوف" امروز تأکید کرد: متأسفانه قبلا با چنین وضعیتی در لیبی مواجه شدیم؛ و نمی توان این تجربه را مثبت دانست.

وی افزود: تشکیل این نوع مجموعه‌ها که هدف آن دخالت نظامی در کشورهای دارای حاکمیت است، با قوانین بین المللی و منشور ملل متحد در تضاد است.

بوگدانوف اظهار داشت: با وجود واکنش منفی نمایندگان برخی گروه های مخالف سوری و بویژه شورای ملی، پیشنهاد روسیه برای برگزاری مذاکره بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در مسکو همچنان پابرجا است.

بوگدانوف مخالفان مسلح سوریه را عامل افزایش خشونتها در این کشور دانست و گفت: روسیه در برهه اخیر شاهد تشدید خشونتها در سوریه بوده است، خشونتهایی که عامل آن مسئولان سوری نیستند، و دولت سوریه همه تلاش خود را برای کاهش این خشونتها به کار برده است.

وی ادامه داد: طبق اذعان ناظران عرب، دولت سوریه خودروهای نظامی و نیروهای خود را از خیابانها و شهرها خارج کرد، و علاوه بر آزادی هزاران بازداشت شده، هیچ مانعی را در برابر برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز ایجاد نکرد، و این درحالی است که گروه های مسلح مخالف فعالیتهای خود را شدت بخشیدند.

بوگدانوف با اشاره به نبود اجماع در خصوص پیش نویس ارایه شده اتحادیه عرب به مجمع عمومی برای اعزام نیروی حافظ صلح به سوریه، گفت: شورای وزیران امورخارجه عرب از اصول طرح اتحادیه عرب مورخ 2 نوامبر سال گذشته خارج شد، و به حمایت از مخالفان سوریه که یکی از طرفهای نزاع است پرداخت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها