تحريم گسترده انتخابات يمن،

انتخابات يمن فاقد ابتدايي ترين حقوق دموكراتيك

انتخابات يمن فاقد ابتدايي ترين حقوق دموكراتيك
سه شنبه 2 اسفند 1390 - 06:42

صعده (العالم) ـ سخنگوي حوثي ها با اشاره به تحريم گسترده انتخابات گفت: انتخابات تك نامزدي رياست جمهوري كه قرار است امروز (سه شنبه 2اسفند برابر با 21فوريه) در يمن برگزار شود فاقد ابتدايي ترين حقوق دموكراتيك است.

محمد عبدالسلام دوشنبه شب در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: حوثي ها انتخابات رياست جمهوري را تحريم كرده اند. زيرا اين انتخابات در چارچوب راه حلي تحميل شده از سوي كشورهاي ديگر بر يمن برگزار مي شود و به منزله برتري دادن منافع كشورهاي ديگر بر منافع مردم يمن است.

سخنگوي حوثي ها انتخابات يمن را مسخره آميز عنوان و خاطرنشان كرد: نتيجه اين انتخابات پيش از برگزاري به علت وجود يك نامزد، نهايي شده است و اين امر به منزله توهين به ملت است.

وي افزود: با اين انتخابات زمينه براي دخالت هاي آمريكا و مزدوران منطقه اي آن در امور داخلي يمن فراهم مي شود. به طوري كه سفير آمريكا در صنعا از هم اكنون عملا نقش رييس جمهور يمن را بازي مي كند و ديدارهاي آمريكايي ها از يمن كاملا مشابه مقامات آن كشور از عراق قبل از اشغال آن است.

عبدالسلام اظهار داشت: انقلاب يمن به تنهايي مي توانست رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح و همه شخصيت هاي حكومتش را سرنگون كرده و به علت جناياتشان عليه مردم يمن مورد محاكمه قرار دهد. اما ابتكار شوراي همكاري خليج فارس براي حفظ رژيم علي عبدالله صالح مطرح شد و با اين اقدام در صدد جلوگيري از به ثمر نشستن انقلاب يمن برآمدند.

وي تصريح كرد: كشور نمي تواند در چارچوب يك توافق يك جانبه به سر ببرد. بلكه نيازمند يك توافق ملي فراگير است. به همين دليل اين انتخابات فاقد مشروعيت است و منافع گروه هاي خاصي در آن تأمين شده است تا ثروت و قدرت را تقسيم كرده و منافع مردم را ناديده بگيرند.

سخنگوي حوثي ها گفت: كشور نيازمند ايجاد زمينه مناسبي براي گذر صحيح به دوره انتقالي است به همين دليل حوثي ها ضمن مشاركت در تحريم گسترده انتخابات، هماهنگ با ساير گروه ها براي ادامه انقلاب تا تحقق خواسته هاي مردم مبارزه خواهند كرد.

يادآور مي شود از بيش از 12 ميليون رأي دهنده يمني براي شركت در انتخابات امروز (سه شنبه 2اسفند) براي تعيين عبدربه منصور هادي تنها نامزد اين انتخابات دعوت به عمل آمده است.

انتخابات رياست جمهوري يمن كه با حضور يك نامزد يعني عبد ربه منصور هادي معاون علي عبدالله صالح و بر اساس طرح شوراي همكاري خليج فارس برگزار مي شود از سوي مردم و گروه هاي انقلابي از جمله مخالفان رژيم حاكم در جنوب،حوثي ها در شمال و برخي ديگر از گروه هاي يمن تحريم شده است.

اين انتخابات در راستاي اجراي توافقنامه انتقال قدرت كه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس بر مردم يمن تحميل كرده اند، برگزار مي شود كه براساس آن در مقابل كناره گيري علي عبدالله صالح به وي و نزديكانش مصونيت داده شد.

بر اساس طرح شوراي همكاري خليج فارس، دوره رياست جمهوري عبدربه منصور هادي 66 ساله كه از اهالي جنوب يمن است دو سال خواهد بود و پس از آن بايد قدرت به يك دولت منتخب واگذار شود.
tt-20-21:53

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها