وئام وهاب:

جنبلاط قافیه را باخته است

جنبلاط قافیه را باخته است
سه شنبه 2 اسفند 1390 - 08:11

رئيس حزب "التوحيد العربي" لبنان با ابراز شگفتي از سخنان اخير وليد جنبلاط رئيس حزب ترقيخواه سوسياليست دروزي لبنان گفت: زمان آن فرا رسيده است كه طائفه دروزي هاي لبنان خودش را غربال كرده و ناخالصي ها را از خود بزدايد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وئام وهاب خواستار منتقل نكردن نبرد به داخل طائفه دروزي ها شد و اين سوال را مطرح كرد كه آيا جنبلاط ما را به (نبرد) عين داره جديدي تهديد مي كند؟

گفتنی است ولید جنبلاط در یادداشت هفتگی خود در روزنامه الانباء ارگان رسانه‌ای حزب متبوعش حملات شدیدی را متوجه دولت حاکم بر سوریه کرده بود و از دروزی‌های سوریه که از حامیان رژیم به شمار می‌روند خواسته بود تا علیه اسد سلاح به دست گرفته و از همراهی آنها با دولت انتقاد کرده بود.

وئام وهاب در گفتگو با شبكه تلويزيوني الجديد لبنان گفت: فكر نمي كنم او –جنبلاط- مي داند كه نه تنها نبرد عين داره به نفع طائفه دروزي در لبنان نبوده است بلكه قدرت زيادي را از اين طائفه گرفت.

این سیاستمدار دروزی لبنانی در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد جنبلاط كشورهاي مزدور و راه‌های ارتباط با آنها را بيشتر از من مي شناسد و سخن من او را نگران مي‌كند و احساس مي كنم كه او بسيار استرس دارد.

وي در گفتگوي ديگري با شبكه خبري "ان.بي.ان" لبنان گفت: سخنان جنبلاط مايوسانه و ناشي از ترس و واهمه اوست و وقتي جنبلاط با استرس سخن مي گويد، اشتباه مي كند.

وهاب گفت: اگر سوريه براي نبرد عليه غرب به ما نياز داشته باشد در كنار آن خواهيم جنگيد و اگر به دروزي‌هاي جبل العرب نياز داشته باشد به آنها ياري خواهيم رساند اما وضعيت امروز در جبل العرب با گفته‌هاي وليد جنبلاط به طور كامل مغايريت دارد.

وي تصريح كرد: جنگ عليه ايران به طور غيرقابل تصوري هزينه بر خواهد بود و ويراني بزرگی را براي رژيم صهيونيستي به همراه خواهد داشت كه در عمرش به خود نديده باشد و همه منافع آمريكا در منطقه را از بين خواهد برد و آمريكا اين امر را به خوبي درك مي كند و ما امروز در نبرد براي ضعيف كردن نفوذ آمريكا در منطقه به سرمي بريم.

وهاب که از حامیان محور مقاومت به شمار می‌رود در ادامه با اشاره به حمایت‌های بین‌المللی از دولت سوریه گفت: موضع روسيه در حمايت از سوريه تا نهايت است و روسيه كمك اقتصادي در اختیار سوریه می‌گذارد.

وهاب گفت: امروز ما شاهد كمشكش و درگيري بين دو طرح در منطقه هستيم و كسي كه فكر مي كند سوريه ممكن است سقوط كند، در اشتباه به سرمي برد و هركس گمان مي كند كه مي تواند جنگي را عليه سوريه به راه بياندازد، منطقه را خاكستر شده تحويل خواهد گرفت. وي تاكيد كرد: ايران، سوريه را حتي اگر روند امور به مرحله جنگ برسد، رها نخواهد كرد.

پربیننده ترین خبرها