پشیمانی فرعون مصر ازنگریختن به عربستان

پشیمانی فرعون مصر ازنگریختن به عربستان
سه شنبه 2 اسفند 1390 - 14:09

يك منبع نزديك به خانواده "حسني مبارك" از پيشيماني ديكتاتور مخلوع مصر از فرار نكردن به عربستان و يا امارات خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين منبع گفت كه حسني مبارك براي اولين بار از زمان سرنگوني به همسرش سوزان ثابت گفته است، از اينكه در تاريخ اول فوريه 2011 درخواست ملك عبدالله شاه عربستان و یا شيخ خليفه بن زايد حاكم امارات را براي فرار به اين كشورها نپذيرفته، پشيمان است.

منبع ياد شده افزود، مبارك ممنوع الملاقات شده و فقط افراد درجه يك نزديكانش آن هم به شرط گرفتن مجوز ويژه براي هر بار ملاقات از دادستان كل به طور شخصي مي توانند با وي ملاقات كنند.

اين منبع همچنين گفت، وقتي نامه اي از طرف گروه " آسفين يا ريس" براي مبارك فرستاده مي شود ، مانند ديگر زندانيان نامه هايش تفتيش مي شود، و وي وقت خود را يا در خواب و يا در جلسات محاكمه مي گذراند.

گفته مي شود كه 9 تن از سران کشورهای عربی و خارجی با ارسال مدارك و اسنادي رسمي برای مبارك، به او حق پناهندگي سياسي كامل داده اند.

كيف مداركي كه در اختيار مبارك قرار داده شده حاوي كارت هاي اعتباري پلاتيني و گذرنامه هايي براي او و خانواده اش است، كه رواديد آن ها از 20 ژانويه 2011 تمديد شده است؛ اما رواديد صادر شده با اسنادي كه جديدا به عنوان شناسنامه در مصر براي شهروندان صادر شده، همخواني ندارد.

علاوه بر اين در كيف مزبور وكالتنامه هايي براي فروش وجود داشته كه مهر و امضا شده اند اما اطلاعات مربوط املاك يا اشيايي كه بايد به فروش بروند درج نشده و وكالتنامه ها "سفيد امضا " هستند.

تهيه اين كيف و مدارك آن نشان مي دهد كه خانواده مبارك از 29 ژانويه 2011 آماده فرار به خارج ازمصر بودند.

مساله قابل توجه اين است كه خانواده مبارك یازدهم فوریه و هنگامی که كاخ خود را ترک کرده و به شرم الشيخ رفتند، كيف حاوي مدارك را دركاخ جا گذاشته بودند؛ و اين كيف به دست مسئولان نظارتي افتاد. خانواده مبارك به علت نداشتن مدارك و اسناد سفر نتوانستند مصر را ترك كنند.

در 31 ژانويه 2011 معمر قذافي با ارسال دعوتنامه ای به خانواده حسني مبارك، اعلام كرد كه راهي امن را براي انتقال آنان به ليبي تامين مي كند؛ و به همين منظور چند نفر از فرستاده هاي خود را نزد آنان فرستاد تا طرح خارج كردن آنها از مصر تا نزديك مرزهاي ليبي را به مبارك و خانواده اش اعلام كنند.

 به همين دليل از مبارك خواسته شد كه روز دوم فوريه به گردشگاه برج العرب برود كه نزديك مرزهاي زميني مصر و ليبي است اما مسئولان مصري اين خواسته را به اين دليل كه گردشگاه امن نيست  و ممكن است مورد حمله تظاهركنندگان قرار گيرد، نپذيرفتند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها