انشقاق درصفوف مخالفان سوريه

انشقاق درصفوف مخالفان سوريه
دوشنبه 8 اسفند 1390 - 12:50

منابع خبري از بروز انشقاق در صفوف مخالفان نظام سوريه به علت اختلاف نظرهاي شديد بين آنها و شكست هاي پي درپي خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از پايگاه اينترنتي " ميدل ايست آن لاين "، تعدادي از اعضاي برجسته شوراي موسوم به شوراي ملي مخالفان سوريه روز يكشنبه با اعلام جدايي از اين شورا، گروه ديگري را به نام "گروه فعاليت ملي سوريه" تشكيل دادند.

برپايه اين گزارش، دست كم بيست نفر از 270 عضو شوراي ملي مخالفان سوريه كه سال گذشته در شهر استانبول تركيه تاسيس شد، از اقدام خود در تشكيل گروه فعاليت ملي سوريه خبر دادند.

ميدل ايست آن لاين نوشت: رياست اين گروه جديد را " هيثم المالح " برعهده دارد كه وكيل و قاضي سابق است كه اوايل روي كار آمدن خاندان اسد در سال 1970 در برابر آنان مقاومت كرد.

اين گزارش افزود: كمال اللبواني از ديگر سركردگان مخالفان است كه به گروه جديد پيوسته است. او قبلا" به مدت شش سال درحبس بوده و در ماه دسامبر آزاد شد.

كاترين التللي وكيل فعال در زمينه حقوق بشر، فواز تللو از مخالفان سوري مرتبط با ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه و وليد البني از جمله افراد ديگري هستند كه از شوراي ملي مخالفان جدا شده و به گروه جديد ملحق شده اند.

اين گروه در بيانيه اي به تشريح علت جدايي خود از شوراي ملي مخالفان پرداخت و اعلام كرد: " با وجود گذشت چند ماه از تشكيل شوراي ملي مخالفان سوريه به نتايج خوشايندي دست يافته نشده است به طوري كه دفاتر اجرايي فعال نشده اند وخواسته هاي انقلابيون در داخل برآورده نشده است".

در اين بيانيه همچنين به ناكامي مخالفان نظام سوريه و شكست آنها اشاره شده و آمده است: " براي ما روشن شده است كه شيوه فعاليت سابق بي فايده است لذا تصميم گرفتيم كه يك گروه فعاليت ملي را با هدف تقويت تلاش ملي به منظور سرنگوني نظام با همه وسايل و امكانات موجود از جمله حمايت از ارتش آزاد سوريه تشكيل دهيم؛ ارتشي كه درحال بيشترين بار را متحمل مي شود".

اين بيانيه در تونس صادر شد كه نشست موسوم به دوستان سوريه هفته گذشته با مشاركت نمايندگاني از كشورهاي عربي و غربي براي اتخاذ تصميم عليه نظام سوريه برگزار شد؛ نشستي كه نتيجه اي در برنداشت و شكست ديگري را به مخالفان نظام سوريه تحميل كرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها