پوتین: حمله به ایران فاجعه‌بار است

پوتین: حمله به ایران فاجعه‌بار است
سه شنبه 9 اسفند 1390 - 18:45

العالم، مسکو - نخست وزير روسيه و نامزد انتخابات رياست جمهوري اين کشور، به اعراب و غرب درباره تكرار سناريوي ليبي در سوريه هشدار داد و تأكيد كرد که حمله به ايران نتايج فاجعه باري را رقم خواهد زد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه العالم از مسکو، "ولادمير پوتين" در مقاله‌اي تحت عنوان "روسيه و جهان متغير"، با اشاره به خطوط اصلي سياست خارجي این كشور تأکید کرد که روسيه با هدف ايجاد امنيت براي كشورهاي جهان، در مقابل آمريكا و ناتو به اصول ثابتي پايبند است.

"راميل خيرولين" تحليلگر سياسي روس به خبرنگار العالم  گفت: راه حل پوتین، منطقي و عادلانه است كه براساس آن حق ايران در برنامه صلح آميز هسته‌اي تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي هسته اي به رسميت شناخته شده؛ و تحريم هاي تصويب شده عليه اين كشور لغو مي شود.

 

پوتين همچنین در این مقاله با اشاره به وضعيت كشور سوريه، با تأکید بر مخالفت روسیه با دخالت در امور اين كشور گفته است: تكرار سناريوي ليبي در سوريه صحيح نيست، و جامعه جهاني بايد در راستاي توقف خشونت‌ها از سوي همه اطراف گام بردارد تا زمينه براي گفت وگوهاي فراگير جهت دستيابي به منافع ملي اين كشور، و جلوگيري از جنگ داخلي فراگير در سوریه فراهم شود.

"الكساندر داگين" ریيس جنبش آسيا و آفريقا به خبرنگار العالم، گفت: روسيه تنها قدرتي است كه با هماهنگي چين مي تواند به آمريكا نه بگويد تا از اجراي طرح هاي خصمانه اش عليه سوريه جهت تخريب آن كشور مانند عراق و افغانستان جلوگيري كند.

ناظران اظهارات پوتين را در راستاي تثبيت موضوع خود برای بازيابي هيبت روسيه به عنوان يك كشور بزرگ، و مقابله با تك قطبي شدن جهان ارزيابي مي كنند.

 

22:34.02/27

 



پربیننده ترین خبرها