بدترین فاجعه انسانی پس از جنگ جهانی دوم

بدترین فاجعه انسانی پس از جنگ جهانی دوم
سه شنبه 20 تير 1396 - 20:03

هماهنگ کننده امور بشردوستانه ویژه کشور یمن در سازمان ملل گفت: ائتلاف سعودی باعث فاجعه ای انسانی در یمن شده است که پس از جنگ جهانی دوم، بدترین فاجعه در جهان به شمار می رود.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان، پس از دو سال و چهار ماه از بمبارانهای کور مناطق مسکونی و ویران کردن زیرساختهای کشور یمن توسط جنگنده های سعودی که بطور منظم و برنامه ریزی شده صورت گرفت، همچنین محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور توسط رژیم آل سعود، بیماری وبا نیز در یمن گسترش یافته است و گویا این بیماری خود را به عنوان بزرگترین دستاوردی که رژیم سعودی و ائتلاف آن در تجاوز به خاک فقیرترین کشور عربی دارند بر مردم یمن تحمیل کرده است.

سازمانهای بین المللی وجریانهای مسئول در زمینه بهداشت در گزارشهای خود در این باره اختلاف نظر ندارند که عامل اصلی انتشار بیماری وبا در یمن تجاوز عربستان به این کشور و همچنین محاصره آن توسط مقامات سعودی است، زیرا آل سعود مانع از رسیدن کمکهای بشردوستانه و بهداشتی به مردم یمن می شوند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ دیروز اعلام کرد: تاکنون حداقل سیصد و دو هزار و چهارصد و هشتاد و هشت شهروند یمنی به بیماری وبا مبتلا شده اند و این بیماری تاکنون جان دست کم هزار و هفتصد و سیزده نفر را از اواخر آوریل گذشته تاکنون در این کشور گرفته است.

در ده هفته گذشته دهها هزار نفر از مردم یمن که از بمباران های جنگنده های سعودی به جان سالم در برده اند، به رغم اینکه بدنهای آنها از ساده ترین نیازهای زندگی از جمله آب و غذا و دارو محروم است هم اکنون این بدنها در معرض بیماری وبا قرار گرفته است. 

رابرت ماردینی مدیر منطقه ای منطقه خاورمیانه در صلیب سرخ دیروز تاکید کرد: روزانه حداقل هفت هزار نفر به بیماری وبا مبتلا می شوند. این بیماری در کشوری که  مردم آن در معرض گرسنگی و قحطی و مشکلات بهداشتی و اقتصادی قرار دارند بطور گسترده منتشر شده است.

دو روز پیش نیز جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل در یمن نیز گفت: وبا در یمن همواره گسترش خواهد یافت و قربانیان زیادی خواهد گرفت. این در حالی است که کشورهای جهان اول همواره در زمینه جنایتهای ائتلاف سعودی متجاوز سکوت اختیار کرده اند.

وی تاکید کرد: ائتلاف سعودی فاجعه ای انسانی را باعث شده است که پس از جنگ جهانی دوم بدترین فاجعه به شمار می رود.

مارکو بالدان از جراحان به نام کمیته صلیب سرخ جهانی نیز در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: بیمارستانها توانایی درمان بیماران را ندارند و کمبود شدید دارو و پزشک در آن وجود دارد .

وی افزود: نظام بهداشت در یمن رو به فروپاشی است به طوری که تنها چهل و پنج درصد مراکز و کادرهای طبی در یمن در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

پربیننده ترین خبرها