دعوت امیر قطر برای حل اختلافات از طریق مذاکره

دعوت امیر قطر برای حل اختلافات از طریق مذاکره
شنبه 31 تير 1396 - 00:03

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر جمعه شب در نخستین سخنرانی بعد از بحران شورای همکاری خلیج فارس وضعیت کشورش را عادی توصیف کرد و گفت که زمان حل اختلافات از طریق مذاکره است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم امیر قطر در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های ماهواره ای پخش شد تاکید کرد: در ارزیابی مرحله ای که در آن قرارداریم با عقلانیت سخن می گوییم و برای آینده نیز برنامه ریزی می کنیم.

امیز قطر گفت: روند ابراز همبستگی ما را تحت تاثیر قرار داده است ، این روند سبب ناامیدی آنانی شده است که به دلیل نشناختن مردم قطر، عکس این قضیه را تصور می کردند.

شیخ تمیم افزود: قطر با تروریسم میجنگد نه به این خاطر که می خواهد دیگران را خوشنود کند بلکه به خاطر این که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد.

امیر قطر گفت قطر با برخی همسایگانش اختلاف دارد اما ما در حال تلاش برای تحمیل دیدگاههایمان بر دیگران نیستیم.

وی  با اشاره به اینکه روشن است تلاشها علیه قطر پیشتر برنامهریزی شده بود، گفت اکنون زمان حل اختلافات از طریق مذاکره است.

وی افزود: از قطریها خواسته شده است اقتصاد را به روی سرمایه گذاری بگشایند.

شیخ تمیم بن حمد خاطرنشان کرد : مردم قطر  برای دفاع از حاکمیت و استقلال قطر ، به صورت خودجوش ایستادگی کردند.

امیر قطر در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد : وضعیت امروز به گونه ای است که هر کسی در قطر زندگی می کند سخنگوی کشور شده است.

وی افزود: با افتخار درباره روند قابل توجه اخلاقی ملت در برابر تبلیغات تحریک آمیز و محاصره کشور سخن می گویم. ویژگی مردم قطر این است که در خود صلابت در مواضع و شهامت را با هم جمع کرده اند.

امیر قطر از مردم قطر خواست اوضاع را درک کنند و گفت به دولت دستور داده است موانع سرمایه گذاری و پروژه های توسعه را برطرف کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین بیان کرد که برای کویت، ترکیه و آمریکا به خاطر تلاشهایشان برای حل بحران ارزش قائل است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی از اواسط خرداد ماه گذشته با اعلام آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.

این کشورها در مراحل بعدی تحریم های گسترده ای علیه قطر اعمال کرده و از آن کشور خواستند برای عادی شدن روابط و بازگشت شرایط به قبل از قطع روابط سیزده شرط تحریم کنندگان را عملی کند. 

قطع روابط با ایران، خروج نظامیان ترکیه از قطر و قطع حمایت قطر از گروههایی مانند اخوان المسلمین در صدر درخواست های چهار کشور تحریم کننده قراردارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها