مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی:‌

اوضاع امنیتی در مسجدالاقصی وخیم است

 اوضاع امنیتی در مسجدالاقصی وخیم است
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 17:45

 رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) روز دوشنبه با اشاره به وخامت اوضاع امنیتی در مسجد الاقصی گفت: باید به فکر گزینه های دیگری به جای نصب گیت های الکترونیکی در ورودی های این مسجد باشیم.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «یورام کوهن» رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: نصب دستگاه های فلزیاب در ورودی های مسجد الاقصی به ضرر اسرائیل است و منجر به تشدید تنش های امنیتی در کرانه باختری، ‌قدس،‌ نوار غزه و حتی اردن می شود. باید به دنبال راهکار دیگری به جای نصب این گیت ها باشم. 
وی با اشاره به این که حفظ آرامش بسیار مهم است و نصب این دستگاه ها راه حل کاملی برای این موضوع نیست، افزود: دستگاه های فلزیاب پس از عملیات فلسطینیان در مسجد الاقصی نصب شد، ‌اما این راهکار موقتی بود و راه حل دائمی به شمار نمی رود.
جمعه 23 تیرماه در پی درگیری میان نظامیان رژیم اشغالگر قدس با فلسطینیان، سه جوان فلسطینی شهید و دو نظامی اسرائیلی کشته شدند.
نتانیاهو در پی این حادثه، دستور داد که درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی ببندند. این اقدام برای اولین بار طی 50 سال اخیر رخ داده است که واکنش های منطقه ای زیادی به همراه داشته است.
این اقدام تحریک آمیز نتانیاهو و در پی آن نصب درهای الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی، باعث تشدید‌ درگیری ها میان فلسطینان و نظامیان اسرائیلی طی روزهای اخیر شده است.
خطیب مسجد الاقصی روز گذشته (یکشنبه) نیز گفت، تا زمانی که رژیم اشغالگر قدس به اقدامات خود علیه این مکان مقدس پایان ندهد، به اعتراض ها ادامه می دهیم و عقب نشینی نخواهیم کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها