نتانیاهو چگونه اردنی ها را تحقیر کرد/تجلیل از قاتل دو اردنی

نتانیاهو چگونه اردنی ها را تحقیر کرد/تجلیل از قاتل دو اردنی
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 18:00

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تجلیل از قاتل دو شهروند اردنی به طور تلویحی به تحقیر حکومت اردن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روسیا الیوم گزارش کرد که نتانیاهو در دیدار با عینات شلاین سفیر رژیم صهیونیستی در عمان و مامور نگهبان سفارت که با اقدامش به قتل دو اردنی، تیره شدن روابط دیپلماتیک تل آویو – امان را سبب شده است، از کادر سفارت به دلیل قتل دو اردنی تقدیر کرد.        

دفتر بنیامین نتانیاهو تصاویر این دیدار را منتشر کرد اما چهره قاتل در آن مشخص نیست و فقط اول نام وی "زئیف" بیان شده است.   

نتانیاهو در این دیدار به این دو که به تل آویو برگشته اند، گفت: "از ملاقات با شما خوشحالم، شما به خوبی و با قوت قلب و اعتماد به نفس رفتار کردید. " 

وی که بسیار خندان بود، افزود: "خوشحالم که مساله به این صورت، پایان یافت، شما نماینده اسرائیل هستید و ما این مساله را حتی یک لحظه فراموش نمی کنیم."

درتصاویر منتشر شده از دیدار نتانیاهو و کارکنان سفارت، چهره قاتل دو اردنی نشان داده نشده است.   

یادآور می شود یک روز پس از حادثه تیراندازی و قتل دو اردنی در سفارت سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت اردن، تمام کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای امنیتی از اردن به سرزمین های اشغالی بازگشتند.

نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی که روز گذشته دو اردنی را به ضرب گلوله کشته بود نیز به همراه سایر کارکنان سفارت بازگشته است. پیش تر مقام های اردنی گفته بودند که این نگهبان اجازه خروج از خاک اردن را ندارد.

پلیس اردن، نگهبان صهیونیست را که به سمت شهروندان اردنی شلیک کرد، مورد بازجویی قرار داده بود؛ اما رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرد بازداشت شده از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بوده است. 

این درحالیست که تعدادی از نمایندگان مجلس اردن حکومت این کشور را به دلیل نشان دادن ضعف و اجازه دادن به خروج نگهبان قاتل سفارت رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قراردادند. 

 

206

پربیننده ترین خبرها