نجات 12 سرنشين شناور نظامی اماراتی توسط ایران

نجات 12 سرنشين شناور نظامی اماراتی توسط ایران
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 22:26

مدیر کل نجارت و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران از نجات 12 نفر از سرنشینان شناور نظامی اماراتی با هماهنگی مرکز جستجو و نجات بندرعباس خبرداد.

علیرضا خجسته سه شنبه شب گفت: براساس گزارش مرکز جستجو و نجات دریایی بندر عباس که از کشتی کانتینربر MSC BARI دریافت کرد، یک فروند شناور نظامی اماراتی امروز سه شنبه ساعت 44: 11 به علت برخورد با شیء مغروقه در 40 مایلی شرق جزیره ابوموسی (15 مایلی مینا سقر) در آبهای امارات متحده عربی غرق شده بود. 
 
وی افزود : مرکز جستجو و نجات دریایی بندر عباس بلافاصله ضمن هماهنگی با گارد ساحلی امارات، برای اطلاع رسانی به کشتیهای عبوری اقدام کرد و کشتی رو-رو به نام HAMBURG HIGH WAY تحت پرچم ژاپن به دلیل نزدیکی به شناور مضطر با تغییر مسیر خود همه 12 نفر سرنشین شناور نظامی مغروقه را نجات و به سمت امارات ادامه مسیر داد. 
 
علیرضا خجسته اظهار داشت : هماهنگی این عملیات را مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس انجام داد. 

یادآور می شود منابع اماراتی امروز سه شنبه اعلام کردند که یک فروند کشتی تجاری و یک قایق نیروی دریایی آن کشور امروز در آبهای خلیج فارس با یکدیگر برخورد کردند.

این کشتی با قایق نیروی دریایی امارات که در حال ماموریت عادی در آب های سرزمینی این کشور در خلیج  فارس بود برخورد کرد.

خبرگزاری رسمی امارات  وام  اعلام کرد این حادثه تلفاتی به همراه نداشت و خسارت های مادی نیز در حال ارزیابی است.

این خبرگزاری به جزئیات مربوط به نوع کشتی تجاری یا باری که حمل می کرد و این که آیا کشتیرانی در منطقه تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته است یا خیر هیچ اشاره ای نکرد.

پربیننده ترین خبرها