تصمیم طارق الهاشمی برای فرار از عراق

تصمیم طارق الهاشمی برای فرار از عراق
دوشنبه 15 اسفند 1390 - 04:19

وزارت کشور عراق با اشاره تصميم معاون رييس جمهوري براي فرار از اين کشور، از مسئولان منطقه کردستان خواست او را به بغداد تحويل دهند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت کشور عراق در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: بنا بر درخواست هیأت قضات برای تحویل متهم طارق الهاشمی جهت تعیین زمان محاکمه، وزارت کشور از وزارت امور داخلی منطقه کردستان عراق می خواهد حکم بازداشت را اجرا کرده و او را به مسئولان قضایی تحویل دهد.

در این بیانیه تأکید شده است: اطلاعات مؤکدی به دست آمده که هاشمی تصمیم دارد از منطقه کردستان به خارج از عراق فرار کند.

"عبدالستار البیرقدار" سخنگوی شورای عالی قضایی عراق نیز اعلام کرد که مسئولان قضایی از همان روز نخست حکم بازداشت طارق الهاشمی را برای مسئولان اجرایی منطقه کردستان و بغداد ارسال کردند.

وی افزود: حکم بازداشت الهاشمی در همه مناطق عراق قابل اجرا است، و مسئولان منطقه کردستان باید با اجرای آن طارق الهاشمی را به دستگاه قضایی تحویل دهند.

البیرقدار خاطرنشان کرد: در اعترافات عناصر امنیتی طارق الهاشمی به بیش از 150 جرم اعتراف شده که از جمله آنها قتل نیروهای ارتش، پلیس، قضات و افراد دیگر است.

 

دستگاه قضایی عراق در نوزدهم دسامبر گذشته حکم بازداشت طارق الهاشمی را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی نیروهای امنیتی و کارکنان دفترش، صادر کرد.

طارق الهاشمی پیش از صدور این حکم به منطقه کردستان عراق گریخت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها