گوگل قابلیت جستجوی تصاویر را بروزرسانی کرد

گوگل قابلیت جستجوی تصاویر را بروزرسانی کرد
پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 - 12:19

با بروزرسانی که گوگل برای بخش تصاویر خود انجام داده، از این پس متوجه خواهید شد که هر تصویر به طور مشخص به چه محتوایی اشاره دارد و بخشی از آن نیز برای شما پیش نمایش داده می شود.

العالم - فضای مجازی

جستجوی تصاویر گوگل همواره رقبای سرسختی داشته که از مهم ترین آنها می توان به Pinterest اشاره کرد. گوگل تاکنون امکان دخیره سازی تصاویر برای مشاهده در آینده یا بازدید از صفحه اصلی تصویر را فراهم می کرد، اما مشخص نبود که بعد از کلیک، به چه صفحه ای هدایت می شود. گوگل حالا خبر داده که قصد تغییر این روال را دارد. 

با بروزرسانی که گوگل برای بخش تصاویر خود انجام داده، از این پس متوجه خواهید شد که هر تصویر به طور مشخص به چه محتوایی اشاره دارد و بخشی از آن نیز برای شما پیش نمایش داده می شود. برای مثال، اگر به دنبال تصاویر غذا باشید، با اشاره روی تصویر، بخشی از دستور پخت آن غذا نمایش داده می شود. همچنین، موارد قابل خرید، GIF های متحرک و ویدیوها از هم متمایز خواهند بود.

این نخستین باری نیست که گوگل اقدام به عرضه قابلیتی شبیه به Pinterest می کند. این شرکت چندی پیش قابلیت بینایی کامپیوتری را برای کاربران کامپیوتر ارائه کرد که به موجب آن می توان محصولی را در میان تصاویر پیدا کنید. با این حال، گوگل این بار با صراحت بیشتری وارد رقابت با Pinterest شده است. این وب سایت در میان بسیاری از کاربران به عنوان یک کتاب آشپزی آنلاین شناخته می شد، اما حالا که گوگل وارد رقابت با آن شده، شاید دیگر نیاز چندانی به استفاده از Pinterest وجود نداشته باشد.

چنین اقدامی از سوی گوگل چندان تعجب برانگیز نیست. به ویژه این روزها که شاهد هستیم Pinterest تلاش زیادی می کند تا قابلیت های جستجوی خود را بهبود بخشد، و گوگل نیز نگران است که اگر Pinterest با همین روند به بهینه سازی روال کاری خود ادامه دهد، کاربران زیادی از سوی گوگل به Pinterest جذب می شود.

 

وب سایت تک شات

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها