لاریجانی در مراسم تحلیف:

مردم سالاری اصل بی‌بدیلی در حکمرانی ماست

مردم سالاری اصل بی‌بدیلی در حکمرانی ماست
شنبه 14 مرداد 1396 - 17:45

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌دیلی در حکمرانی است.

العالم _ ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: حضور میهمانان داخلی و خارجی در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی را قدر می‌نهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در 110 سال قبل است، متذکر شد: در این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.

لاریجانی با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشم‌گیر ملت یعنی بیش از 42 میلیون نفر و حضور 73 درصد واجدین شرایط برگزار شد، گفت: این مسئله بیانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیلی در حکمرانی است.

لاریجانی با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما در 36 انتخابات شرکت کردند تصریح کرد: اولین انتخابات مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در  آن 98 درصد رأی نظام جمهوری اسلامی دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پس از آن انتخاب مجلس خبرگان اول برگزار شد، ادامه داد: سپس انتخابات مربوط به تأیید قانون اساسی و پس از 10 سال مردم در انتخابات اصلاح قانون اساسی پای صندوق‌های رأی آمدند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 انتخابات ریاست  جمهوری برگزار کرده‌ایم، گفت: 10 انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات مربوط به مجلس خبرگان و 5 انتخابات شوراهای شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردم سالاری دینی در کشور ما است.

لاریجانی تأکید کرد: شرکت بیش از 73 درصد از مردم در انتخابات اخیر نشانگر تعلق خاطر جدی ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش است که از دوراندیشی پیشوای بزرگ ملت ایران  حضرت امام خمینی (ره) حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری کرده و راه را برای چرخش نیروها فراهم کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینک رئیس جمهور تجربه 4 ساله گذشته را دارند و امیدواریم تلاش مجاهدانه‌ای برای حل کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در فضای آشفته منطقه ایران از امنیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: تلاش‌های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریست امنیت خوبی را برای منطقه در سال‌های آینده نوید می‌دهد.

لاریجانی بیان داشت: راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همچنین همکاری و هماهنگی سه قوه کشور زمینه‌های مساعدی را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ایران از هرگونه اهتمام دولت در این جهت و رفع موانع تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: امیدواریم دولت آینده در مواجه با چالش‌های اصلی کشور با نگاه راهبردی به حل  آنان بپردازد و رویکرد توسعه‌ ای در همه بخش‌های حتی در سیاست خارجی تبلور جدی  یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد و هم نظارت خواهد کرد  که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصا قانون برنامه ششم سامان یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها