اعتراف مقام صهیونیست به ضعف در برابر حزب الله

اعتراف مقام صهیونیست به ضعف در برابر حزب الله
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 21:44

رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی هشدار داد؛ به هیچ عنوان نباید جنگ جدیدی با حزب الله رخ دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

ژنرال گیورا آیلاند، از پژوهشگران و کارشناسان برجسته در امور نظامی و امنیتی این رژیم به شمار می آید؛ از این رو هنگامی که سطوح امنیتی و سیاسی تل آویو را به عدم ورود در جنگی جدید علیه حزب الله توصیه می کند، اظهاراتش بی اساس نیست بلکه از پشتوانه واقعیت های میدانی برخوردار است که یکی از آنها افزایش تجارب جنگی حزب الله از طریق مشارکت در جنگ سوریه است که به اعتراف اسرائیل به تغییر قوانین درگیری بین دو طرف منجر شده است و توان موشکی آن نیز به حدی است که می تواند هر نقطه ای در اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

آیلاند در گفت و گو با تلویزیون اسرائیل تاکید کرد: تل آویو قادر به تحمل جنگ جدیدی در برابر حزب الله نیست. وی خاطرنشان کرد ترس از جنگ به دلیل احتمال وجود سلاح کشتار جمعی نزد حزب الله نیست بلکه به دلیل زرادخانه موشکی آن است که بر اساس تازه ترین پیش بینی های اسرائیل، حاوی بیش از 130 هزار نوع مختلف موشک است.

وی هشدار داد، پایان جنگ در سوریه که به نظر می رسد حزب الله از جمله پیروزمندان آن عرصه باشد، اسرائیل را در موقعیتی دشوار قرار خواهد داد که نمی تواند و نباید با حزب الله بجنگد.

آیلاند همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل آماده پذیرش جنگی جدید در آینده با حزب الله نیست حتی اگر آمادگی بیشتری نسبت به سال 2006 داشته باشد، زیرا توان تحمل پیامدهای آن با همه ابعادش را ندارد.

وی تاکید کرد که در صورت وقوع جنگ باید سه روزه به آن پایان داد و نباید مانند سال 2006 به مدت 33 روز ادامه یابد.

202
 

پربیننده ترین خبرها