سطل آشغال هوشمند زباله های قابل بازیافت را تشخیص می دهد

سطل آشغال هوشمند زباله های قابل بازیافت را تشخیص می دهد
جمعه 3 شهريور 1396 - 15:06

روند هوشمندسازی محصولاتی که در محیط زندگی خود از آنها استفاده می کنیم به سطل آشغال ها رسیده است و یک سطل زباله هوشمند می تواند قابل بازیافت بودن یا نبودن زباله ها را تشخیص دهد.

العالم - گوناگون

 

سیستم یاد شده که توسط موسسه کمبریج کالساتنت ابداع شده از فناوری شناسایی بصری و قابلیت خودآموزی برخوردار است و می تواند زباله های قابل بازیافت را برای استفاده مجدد از دیگر زباله ها متمایز سازد.

بسیاری از مردم جهان در تشخیص زباله های دورریختنی از زباله های قابل بازیافت مشکل دارند و نمی توانند به درستی این زباله ها را از هم جدا کرده و آنها را در سطل های جداگانه بریزند.

شرکت سازنده قصد دارد یک برنامه تلفن همراه را هم برای این سطل آشغال هوشمند طراحی کند و به افرادی که آشغال های بازیافتی زیادی را از این طریق دور می اندازند جایزه دهد و در صورت تمایل آنها، جوایزشان را به موسسه های خیریه اهدا کند.

این سطل آشغال بعد از اسکن کردن زباله دریافتی و شناسایی ماهیت آن به کاربر خواهد گفت که باید آن را در کدام بخش از سطل آشغال قرار دهد.

این سطل آشغال می تواند اقلام و مواد تشکیل دهنده جدید برخی انواع آشغال ها را شناسایی کند و با استفاده از هوش مصنوعی به مرور زمان دانش خود را بیشتر کند. زمان عرضه و قیمت این سطل آشغال اعلام نشده است.

منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها