عربستان 1700 کودک یمنی را کشته است

عربستان 1700 کودک یمنی را کشته است
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 04:36

نماینده یونیسف در یمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: از آغاز درگیریها در یمن بیش از یک هزار و هفتصد کودک کشته شده اند.

العالم - یمن

مریتکسل ریلانوMeritxell Relano  گفت: ما می دانیم که از آغاز درگیریها در یمن یک هزار و هفتصد و بیست و یک کودک کشته شده اند. سه هزار نفر از کودکان هم به شدت زخمی شده اند. تنها در دو ماه اخیر به خاطر درگیریها در سراسر یمن سی و هشت کودک کشته شده اند. این تنها آمار رسمی و ثبت شده است و آمار دقیق می تواند به مراتب بیشتر از این باشد.

وی افزود: درگیریها در شهرها ادامه دارد و تنها راه برای جلوگیری از کشتار کودکان این است که به این منازعه و درگیری خاتمه داده شود. بسیاری از کودکان و غیرنظامیان در مناطق درگیری به دام افتاده اند.

نماینده یونیسف در یمن گفت: ما همچنان بر روی این موضوع تاکید می کنیم که تنها راه برای پایان دادن به درگیریها رسیدن به راه حلی سیاسی و بر اساس مذاکره است. ما از تمامی طرف های درگیری خواهان این موضوع شده ایم. لازم است که موارد حملات به کودکان در یمن متوقف شود. ما تلاش می کنیم که کمک های خود را از طریق راههای زمینی به غیرنظامیان برسانیم اما حقیقتا مشکلات زیادی برای دسترسی به مناطق مختلف یمن وجود دارد. ما تلاش می کنیم که کمک ها را از طریق سازمان های غیردولتی مردم نهاد به دست غیرنظامیان برسانیم.

وی گفت: ما همچنین باید از طرف های درگیری در یمن بخواهیم که اجازه دسترسی به مناطق مختلف کشور را بدهند. این مساله مهم دیگری برای ما محسوب می شود. برخی اوقات با حضور پزشکان و تیم های امدادی و درمانی در یمن مخالفت میشود و این موضوع سبب می شود که ما نتوانیم کمک های لازم را به مردم یمن ارائه کنیم. همچنین برای امدادرسانی لازم است که بندرها و فرودگاههای یمن باز باشند تا کمک های امدادی به این کشور برسند.

ریلانو افزود: به خاطر شیوع وبا در یمن ما شاهد ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در این کشور به این بیماری بوده ایم. در پاسخ به این موضوع ما با کمک سازمان های غیردولتی مردم نهاد و همچنین نهاد های سازمان ملل تلاش کرده ایم که با این موضوع مقابله کنیم.

وی در پایان گفت: ما از تمامی طرفین درگیریها می خواهیم که به قوانین بین المللی پایبند باشند و از حمله به بیمارستانها و مدارس پرهیز کنند تا میزان تلفات کاهش پیدا کند.

پربیننده ترین خبرها