معاون سازمان بهزیستی تأکید کرد:

ضرورت ارائه آموزش های پیش از ازدواج در مدارس و سربازخانه ها

ضرورت ارائه آموزش های پیش از ازدواج در مدارس و سربازخانه ها
سه شنبه 14 شهريور 1396 - 13:36

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش های پیش از ازدواج در مدارس، دانشگاه ها و سربازخانه ها گفت: ارائه این آموزش ها در این اماکن موجب کاهش نرخ طلاق در کشور خواهد شد.

العالم - ایران / اجتماعی

حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و پرورش به ویژه در دوره متوسطه دوم برای آموزش مهارت های زندگی می تواند نقش فعال تری داشته باشد و ملاک ها، معیارها و آموزش های پیش از ازدواج را ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین در دوران سربازی می توان آموزش های پیش از ازدواج را در محل خدمت سربازها ارائه داد.

وی یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی، آموزش عالی و دانشگاه آزاد با توجه به شمار زیاد دانشجویان از فرصت های بی همتایی برای توسعه آموزش های پیش از ازدواج برخوردار هستند تا شاهد کاهش نرخ طلاق در کشور باشیم.

نیمی از طلاق ها پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد پس این دوره ، دوره بسیار مهمی است و باید آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی به زوج ها ارائه شود.

مسعودی فرید افزود: سازمان بهزیستی، خدمات متنوعی را برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق می دهد که شامل آموزش های پیش از ازدواج هست و آموزش های زندگی خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین برای زوجینی که متقاضی طلاق هستند یا مشکلات خانوادگی دارند، نیز خدمات مشاوره روانشناختی و خدمات مداخله برای کاهش طلاق ارائه می کند که برای اجرای این برنامه ها از مشاوران و مددکاران اجتماعی استفاده می کند. 

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی از چند سال قبل ، همکاری خود را با قوه قضائیه توسعه داده است و براین اساس ، کسانی که قصد طلاق دارند از طرف قوه قضائیه به مراکز مداخله برای کاهش طلاق سازمان بهزیستی ارجاع داده می شوند . 

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، هم اکنون 195 مرکز مداخله برای کاهش طلاق در کل کشور فعالیت دارند.

مسعودی فرید گفت: بعد از تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، مسئولیت ملی کارگروه طلاق با شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولیت استانی آن با سازمان بهزیستی است.

وی افزود: سازمان بهزیستی تقریبا هر دو هفته با شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه دستگاه های مرتبط دیگر مانند وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی ، جلسات مداوم دارد.

وی اضافه کرد: چند وظیفه برای کنترل و کاهش طلاق طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی به بهزیستی سپرده شده است که شامل آموزش های پیش از ازدواج ، آموزش زوج های جوان و مشاوره و آموزش به متقاضیان طلاق است و حتی اگر طلاق اتفاق بیفتد، پس از آن نیز سازمان بهزیستی می تواند حمایت ها را از این خانواده ها انجام دهد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار اعلام شده از سازمان ثبت احوال آمار طلاق کل کشور در سال 94 ، 163 هزار و 765 مورد بوده و نسبت ازدواج به طلاق در 9 ماهه سال 95 نیز، 3.9 بوده ، به عبارتی در مقابل هر 3.9 ازدواج ثبت شده ، یک طلاق به ثبت رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها