گفتگوی خبرنگار العالم با مردم کره شمالی پس از تهدیدات ترامپ + فیلم

شنبه 1 مهر 1396 - 22:31

خبرنگار اعزامي شبكه العالم به كره شمالي گفت: در قبال تهديدات رييس جمهور آمريكا عليه كره شمالي و نيز در قبال تحريم هاي آمريكا عليه اين كشور نوعي خشم و انزجار در بين مردم کره شمالی وجود دارد.

العالم ـ باخبرنگاران

خبرنگار اعزامی العالم به پیونگ یانگ | بيانيه رهبر كره شمالي نيز از تاييد مردمي برخوردار است، به حدود هفت شهر در كره شمالي سفر كرديم و با مردم صحبت كرديم و همگي حتي قبل از صدور بيانيه رهبر كره شمالي، با همان لحن صحبت مي كردند.

به نظر مي رسد كه آمريكايي ها مردم كره شمالي را به خوبي نمي شناسند، الان سخن از برخي وساطت ها به ميان مي آيد كه ممكن است از جانب برخي كشورهاي اروپايي بي طرف مانند سوئد و سوييس صورت بگيرد و اين علاوه بر سخن از وساطت روسي چيني براي آرام كردن اوضاع است.

هم اکنون تنش ها نه تنها در كره شمالي بلكه كشورهاي اطراف آن مانند ژاپن و نيز چين را نيز تحت تاثير قرار داده است. از اين رو تلاشهايي براي آرام كردن اوضاع و يافتن يك برون رفت از بحران وجود دارد.

گفتنی است؛ آمریکا تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی را آخرین فرصت برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای بحران هسته ای پیونگ یانگ دانست.

سوزان تورنتون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی گفت: جامعه جهانی برای منزوی کردن نظام کره شمالی فشارهای بی سابقه ای اعمال خواهد کرد. وی افزود: تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دلیل فشار علیه پیونگ یانگ است و استراتژی فشار فزاینده به نظام( کره شمالی) تاثیرگذاری خود بر آن را آغاز کرده است. این مسئول آمریکایی همچنین هشدار داد که انفجار بمب هیدروژنی بر فراز اقیانوس آرام اقدامی خصمانه و بی سابقه محسوب خواهد شد و واکنش قاطع و سخت گیرانه جامعه جهانی را به همراه خواهد داشت.

210

پربیننده ترین خبرها